StoryEditor

Špičkový Mercedes stláča nevýhody voči bežným autám na minimum. Pri zrýchlení ste ako v inom vesmíre

15.06.2022, 11:48
  • Počas prvých jázd sme vyskúšali hneď dva odlišné modely nového Mercedesu-EQ EQE.
  • V rukách sme mali ostrú verziu AMG 43, ale aj na dojazd zameraný variant s označením 350+.
  • Čím si novinka dokáže podmaniť aj doterajších odporcov elektromobility?

Ranný štart z Bratislavy, prechod cez diaľničné úseky smerom do krásneho prostredia obce Čičmany, absolvovanie kľukatých asfaltiek na prejazde do obedovej lokality v Bojniciach, káva na odpočívadle v Beladiciach a priamy diaľničný presun späť do Bratislavy. Taký bol v krátkosti program prvých jázd s novou triedou EQE od elektrickej divízie Mercedes-EQ, ktorú sme nedávno absolvovali medzi prvými na Slovensku. 

Hneď v úvode môžeme povedať, že spomínaná trasa mala niečo vyše 400 kilometrov a s plne nabitými vozidlami by sme to zvládli bežným tempom ľavou zadnou aj bez potreby jediného nabíjania. Teda, presnejšie, s najefektívnejšími verziami EQE 350+, ostrejšie vyladené modely s označením AMG 43 by už mohli mať istý problém. Treba však dodať, že ak zoberieme do úvahy samotný štýl jazdy, podobne výkonné „spaľováky“ by museli tankovať tiež, len by to trvalo kratšie.

Jediným rozdielom tak je, že pri používaní novinky od Mercedesu si treba vyhradiť asi hodinku času navyše na dobitie vyšťavených akumulátorov a napríklad posedenie na káve. Tlačenie nabíjacím výkonom až do 170 kW však rozhodne nie je zlé a ak budete nabíjať priebežne, zaobídete sa aj s krátkymi, pár desiatok minút trvajúcimi pauzami. Toto je v podstate jediné „obmedzenie“ oproti konvenčným autám, ktoré v súvislosti s testovanými modelmi treba brať na vedomie. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
23. jún 2022 13:16