Športovo-úžitkové vozidlá patria v súčasnosti medzi skutočne obľúbené voľby mnohých zákazníkov, často dokonca aj takých, ktorí automobil takéhoto typu prakticky vôbec nepotrebujú. Dominuje však dojem robustnosti, väčšieho bezpečia, pozdvihnutej prestíže a jednoduchšieho nastupovania či zdolávania nástrah mimo ciest.
Modely, ktoré sú určené a bez vážnejších problémov zvládajú aj ťažší terén je však len niekoľko, nie každý crossover či štýlové SUV je totiž vybavené pokročilým pohonom všetkých kolies, dostatočnou svetlou výškou či priaznivými nájazdovými uhlami.
Potom je tu ešte jedna subkategória, ktorú tvoria vyslovene už legendy športovo-úžitkového segmentu a patrí sem napríklad aj britský Range Rover – ikona, ktorá je synonymom pre priestrannosť, luxus, skvelé jazdné vlastnosti i terénne ambície.
Vždy keď na svet príde nová generácia tohto, v podstate zakladateľa segmentu luxusných SUV, je to pre motoristický svet udalosť. Predsa len, nestáva sa to často, pretože za viac než pol storočia pôsobenia tento rok prišla len jeho v poradí piata generácia.
Na nový Range Rover sme tedad boli v redakcii patrične zvedaví, pretože zo správ, ktoré o ňom výrobca doposiaľ priniesol na svet sa dá okrem konzervatívne-moderného dizajnu exteriéru hovoriť o skutočne revolučnom aute v portfóliu značky Land Rover.
Všetko, v čom doposiaľ Range Rover vynikal, má totiž ešte prepracovanejšie, viac a lepšie. Teda, takmer všetkého. Test Range Roveru totiž ukazuje, ako nízku spotrebu a nízku vnútornú hlučnosť (podľa dát výrobu až o 25 percent) má skúšaný najvýkonnejší naftový variant s označením D350.
Nebudete nám to snáď ani veriť, my tomu tiež doposiaľ nerozumieme, ako sa toto mohlo na tak ozrutných kolesách nemalému športovo-úžitkovému mastodontovi podariť. Najnovší počin v podobe Range Roveru je jednoducho staronový kráľ luxusných SUV a to patrične. Viac nájdete vo videorecenzii vyššie.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.