Elektromobily stúpajú na popularite a rovnako tak sa rozširuje portfólio značiek o zástupcov práve z kategórie plne elektrických automobilov. Tlak na prestúpenie k e-vozidlám sa zvyšuje, pričom sa zdá, že od roku 2035 nám v prípade záujmu kúpiť nové auto ani nič iné nebude zostávať.
Treba však dodať, že pokrok, aký elektromobily za posledné roky urobili, je značný. Mimo klasické mestské elektromobily, rodinné e-autá a batériové športovo-úžitkové modely je tu ešte jedna kategória. A aj tá sa rok od roku slušne rozrastá. Ide o ostré športiaky s tichým elektropohonom, ktoré práve vďaka špecifickému charakteru elektromotorov dokážu poskytovať priam závratné parametre.
Inak tomu nie je ani u Audi RS e-tron GT, ktoré je historicky najvýkonnejšie a najdynamickejšie auto tejto nemeckej značky vôbec. V overbooste, teda režime maximálneho výkonu, má k dispozícii porciu až ohromných 475 kW (645 koní) a krútiaci moment s hodnotou 830 Nm.
To spôsobuje, že novinka z dielne Audi dokáže vypáliť na stovku len za tri sekundy. Na tempo 50 kilometrov za hodinu pritom nepotrebuje ani 10 metrov a stovku dokáže dosahovať na vzdialenosti len 50 metrov. Pritom už bežný e-tron GT dokázal v HN udivovať svojimi schopnosťami v dávnejšom redakčnom teste.
Teraz to sú však parametre, ktoré dokážu slušne rozhádzať žalúdok menej zdatným jedincom a zároveň povýšiť zážitok z jazdy s elektromobilom a celkovo športovým autom na novú úroveň. Audi RS e-tron GT tieto šialené parametre potvrdilo veľmi netradične, sledujte v kompletnej videorecenzii.
Redakcia TopSpeed.sk porovnala, či človek hodí na 50 metrov rýchlejšie lopičku, alebo sa tam skôr odpáli novinka z dielne Audi. Táto beštia s úžasným časom 48,65 zároveň stanovila bezprecedentný rekord testovacej trate. Ako musia jazdiť dva ešte výkonnejšie modely Porsche Taycan, keď ich top model ponúka 560 kW (760 koní)?
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.