Dojazdom, efektivitou, spotrebou i rýchlostou nabíjania sa nová trieda C od Mercedesu radí k elite na trhu. Takto to má byť.FOTO: HN/Radoslav Petrík
StoryEditor

Konečne plug-in hybrid, ktorý funguje. Tento Mercedes konkurenciu poriadne potrápi

12.04.2023, 12:01
  • „Céčko“ od Mercedesu si držalo dlhé roky titul „Baby Benz“ a to primárne vďaka svojim rozmerom a celkovému výbavovému zameraniu. To sa však mení.
  • Spolu s nárastom veľkosti triedy C od nemeckej prémiovky sa totiž do výbavy dostali moderné technológie, ktoré sú porovnateľné s vrcholnou triedou S.
  • V plug-in hybridnom vyhotovení C400e pritom funguje novinka ako takmer žiadny iný model na trhu. Radí sa k tomu najlepšiemu, čo v tomto smere môžete aktuálne dostať. Prečo?

Plug-in hybridné automobily predstavujú na papieri ideálny kompromis medzi čisto spaľovacími modelmi a, naopak, čisto elektrickými vozidlami. V porovnaní s takzvanými full-hybridmi, teda autami disponujúcimi samonabíjacím hybridným pohonom, dokážu práve plug-in hybridné verzie ponúkať i desiatky kilometrov dlhú jazdu výhradne na elektrinu. A keď sa vám energia v obsiahnutom akumulátore minie, pokračovať môžete ďalej pomocou konvenčného motora.

Problémom však je, že veľká časť majiteľov tieto plug-in hybridy nenabíja tak, ako si to predstavovali samotní výrobcovia, a teda vo výsledku majú pokojne výrazne vyššiu spotrebu či emisie, než sa oficiálne udáva. Potvrdzovali to už mnohé štúdie – ak si teda kúpite plug-in hybrid, ideálom je pravidelne ho nabíjať a čerpať tak jeho benefity naplno. V opačnom prípade so sebou iba zbytočne nosíte ťažkú (a vybitú) batériu, čo len zvyšuje spotrebu a neplynie z toho žiadny úžitok. Ekologický dopad je potom pokojne väčší, než u konvenčných „spaľovákov“.

Vlastne sa príliš nedivíme, ak totiž bývate v paneláku, plug-in hybrid je pomerne ťažké správne „uživiť“, a teda pravidelne nabíjať. Veľká väčšina modelov na slovenskom trhu disponuje iba pomalým AC nabíjaním, čo vám zaberie pokojne i viac ako tri hodiny. Mercedes s novou triedou C 400e však patrí k skupinke výnimiek, ktoré dokážete nabiť aj za menej než 30 minút a pritom e-dojazdom atakuje aj hranicu 90 a viac kilometrov. Poďme sa teraz na Céčko pozrieť bližšie.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-14 12:53:27 - Feat.: 1 - Title: Šialenosť z Kataru: Mercedes si majiteľ upravil na jedno z najvýkonnejších áut sveta 02 - Modified: 2023-02-28 13:20:23 - Feat.: 1 - Title: Nové „Éčko“ od Mercedesu bude doslova pojazdná kancelária. Obsahovať má aj TikTok 03 - Modified: 2023-02-24 10:43:48 - Feat.: 1 - Title: Legendárne „Géčko“ od Mercedesu zmenili na brutálne kupé. Vznikne iba osem kusov 04 - Modified: 2023-04-02 14:36:02 - Feat.: 1 - Title: Ústupky a desiatky tisíc eur sú nevyhnutnosť. Toto je 10 najlacnejších e-áut na Slovensku 05 - Modified: 2023-03-03 11:45:48 - Feat.: 1 - Title: Ekologické iba na oko? Plug-in hybridné autá násobne prekračujú emisie, ukazuje štúdia
01 - Modified: 2024-12-17 15:55:07 - Feat.: - Title: Stellantis si v Taliansku ponechá všetky talianske závody a zvýši výrobu 02 - Modified: 2024-12-17 14:09:19 - Feat.: - Title: Ríče, co fčul, poriadiť. Poznáte tieto hovorové slovíčka a frázy? Len expert správne určí, kde sa používajú a čo znamenajú 03 - Modified: 2024-12-17 14:23:47 - Feat.: - Title: KVÍZ: Úspech alebo poriadne fiasko? V tomto teste sa zapotí aj „automobilový guru“ 04 - Modified: 2024-12-17 10:05:00 - Feat.: - Title: Posledná nádej pre Európu: Automobily bez dodatočného príplatku za elektrický pohon 05 - Modified: 2024-12-16 13:19:15 - Feat.: - Title: Chceli ste ušetriť na diaľničnej známke? Zabudnite, NDS zavádza dvojsečnú novinku
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
17. december 2024 21:26