Ako pre väčšinu automobiliek, aj pre japonskú značku Honda je ostatné roky najdôležitejší model v ponuke stredne veľké športovo-úžitkové vozidlo. Známy model CR-V je už pritom pár generácií najpredávanejší zástupca v Európe, od roku 1995 zbehlo necelých 30 rokov a výrobca práve predstavil v poradí už 5. generáciu tohto SUV.
V priemere teda každých šesť rokov možno očakávať nástup novej generácie, aká je však tá najnovšia? Novinka je vo viacerých ohľadoch priam revolučná a prvýkrát vo svojej bohatej histórii prichádza ako nabíjací hybrid. To však zo zaujímavých riešení nie je rozhodne všetko a vo videoteste modelu Honda CR-V 2024 to vo viacerých oblastiach vysvetľuje redakcia TopSpeed.sk podrobnejšie.
Okrem toho, že sa dizajnérom úplne nová generácia Hondy CR-V vcelku vydarila, doposiaľ nikdy nebola dostupná aj ako spomínaný plug-in hybridný SUV model. Ten má dokonca o poznanie väčší kufor ako hybrid, čo je na trhu mimoriadne veľký unikát. Rozdiel medzi nimi je takmer 40 litrov práve v prospech auta s násobne väčším akumulátorom, ktorý by mal logicky zaberať aj viac miesta a z kufra naopak uberať. No nie je tomu tak.
V čom je teda tá priestorová mágia? Nabíjací hybrid totiž neponúkne pohon AWD, teda všetkých štyroch kolies. Ten našťastie v ponuke stále je, avšak vyberať si ho môžu zákazníci vhradne v rámci verzií s full-hybridným pohonom. Ponuka je zároveň značne zjednodušená.
Jeden spaľovací motor, jedna samočinná prevodovka, dva pohony FWD (roztáčané predné kolesá) a AWD (pohon oboch náprav), dva energetické koncepty e:HEV a e:PHEV a štyri stupne výbavy. Nechýbajú ani mnohé skvelé riešenia ako napríklad mimoriadne veľký uhol otvárania bočných zadných dverí.
Prvá jazda s SUV modelom Honda CR-V 2024 prináša prvé hodnotenie oboch modelov v ponuke, ktorých ceny sa odrážajú od čiastky 46- až 57-tisíc eur. Aký dojem teda horúca japonská novinka po prvých kilometroch za jej volantom zanechala?
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.