Označenie „AMG 63“ – osemvalec, brutálny výkon a prenikavý hutný zvuk z výfukov. Ide o pomenovanie vrcholných športových verzií vozidiel z dielne športovej divízie značky Mercedes-Benz, teda konkrétne Mercedes-AMG. V dnešnej dobe plnej neistoty sa však ani na toto označenie už nemôžete stopercentne spoliehať, čo najnovšie dokazuje horúca novinka v podobe šialeného športovo-úžitkového vozidla z portfólia tejto nemeckej prémiovky.
V hlavnej úlohe je Mercedes-AMG GLC 63 S E-Performance, ktorý sme v uplynulých dňoch podrobili redakčnému testu a ktorého číselné označenie „63“ kvôli istým zásadným technickým odlišnostiam pohoršuje zarytých fanúšikov značky s trojcípou hviezdou, respektíve ostrých modelov z Affalterbachu. A prečo? Je v praxi také zlé?
Rozhodne nie, ide v podstate o jeden z absolútnych vrcholov aktuálneho inžinierstva značky v oblasti „civilných“ vozidiel, čo novinka dokazuje nielen šialene vysokým výkonom, ale taktiež samotnou špičkovou použitou technikou a nepochybne skvelými jazdnými vlastnosťami. Ale aj tak dávame niektorým priaznivcom aspoň sčasti za pravdu.
Technologický zázrak
Začnime rovno tým, čo robí nové vrcholné GLC z dielne športovej divízie tak kontroverzným v očiach motoristov. Keďže ide o top motorizáciu dostupnú pre toto SUV, mnohí by očakávali pod kapotou už spomínaný nadopovaný osemvalec s brutálnym výkonom a taktiež zvukovým prejavom. Hoci v dnešnej dobe už ani ten zvuk nemusí byť úplnou samozrejmosťou, EÚ jednoducho tlačí na automobilky, aby sa ich modely stávali tichšie a zároveň do nich pretláča čoraz viac i elektrifikáciu.
Zostáva vám 85% na dočítanie.