Britskú automobilku MINI si mnohí spájajú nielen s legendárnym Mr. Beanom, ale taktiež so skutočne kompaktnými a rozkošnými modelmi Cooper. V portfóliu sa však postupne našlo miesto aj pre niekoľkých väčších súrodencov, okrem päťdverového karosárskeho variantu Cooper môžeme spomenúť napríklad i „kombík“ Clubman či vôbec najväčší počin v podobe SUV Countryman. Ten prišiel prvýkrát v roku 2014.
Značka sa však už aktuálne pomaličky transformuje na výrobcu výhradne elektrických vozidiel a hoci u nej ešte stále nájdeme aj konvenčné automobily, čoraz väčší dôraz sa kladie najmä na tie s trakčnou batériou. Po novom dostal dokonca e-verziu aj Countryman, ktorý sa predstavil prakticky súčasne s novou generáciou malého Coopera. Do predaja dorazil Countryman tak s benzínovým motorom či so športovou verziou John Cooper Works, ako i premiérovo s čisto elektrickým pohonom.
Ten je súčasťou dvojice motorizácií – na výber je elektromobil s označením E a pohonom iba predných kolies, prípadne potom štvorkolka s označením SE All4. Práve druhé spomenuté vyhotovenie sme mali možnosť vyskúšať si v komplexnom redakčnom teste. Nová generácia sa zásadne zmenila, no bude stále schopná aj s novým pohonom či väčšími rozmermi ponúkať tradične skvelé jazdné vlastnosti?
Väčší, praktickejší, ale aj atraktívnejší?
Najnovší Countryman medzigeneračne podrástol, za čo môže nielen „chtíč“ lepšie uspokojiť potreby rodín, ale taktiež nutnosť vytvoriť priestor pre príchod menšieho nového člena rodiny – MINI Aceman. Ten je väčší ako základný Cooper, z ktorého aj vychádza, ale zároveň menší ako Countryman. Do istej miery má taktiež nahrádzať zavrhnutý Clubman i päťdverovú verziu malého Coopera.
Zostáva vám 85% na dočítanie.