Príchod nového hráča na český i slovenský trh začiatkom roka pritiahol pomerne veľkú pozornosť. Taliansko-čínska automobilka DR Automobiles chce zaujať pomerne rozsiahlou ponukou vozidiel rôznych segmentov, ktoré zároveň predáva so skutočne jednoduchou stratégiou – za nič naviac neplatíte, neriešite komplikované a zdĺhavé konfigurátory, vozidlo dostávate automaticky v plnej výbave.
K dispozícii sú väčšie modely SUV, pick-upy, off-road alebo menšie crossovery, kam spadá aj práve EVO 5. V Číne sa model predáva ako Beijing X3, pričom pôvodne sa tento kompaktný crossover volal Senova X35. Koncern BAIC Motor však pôvodnú značku Senova premenoval na Beijing; to je taký čínsky zvyk. Model mal a má veľa ďalších mien (v Iráne je to napríklad Tigard X35), rovnaké auto ponúka aj ďalší taliansky projekt konkurujúci DR Automobiles ako Cirelli 2.
Druhá generácia modelu, ktorú v Taliansku montujú zo skladačiek dovezených z Pekingu, sa predstavila v apríli 2019 na autosalóne v Šanghaji a technicky vychádza zo svojho predchodcu. Model je dlhý ako Dacia Duster, s dĺžkou 4,3 metra má dokonca bližšie k Škode Karoq než k menšiemu Kamiqu, na najmenšiu trekkingovú škodovku pritom mieri aj cenou. Možno niečo lacnejšie si zaobstaráte u SsangYongu. Cena EVO 5 je u nás 19 890 eur s DPH.
Za podobnú čiastku však ponúka EVO 5 štvorvalec a kompletnú výbavu, v ktorej sú zahrnuté automaticky už aj LED svetlá, elektronická parkovacia brzda, otváracie strešné okno alebo kvalitná cúvacia kamera (rozhodne lepšia, než majú napríklad produkty od Stellantisu). Vyberáte si vo výsledku len farbu, nič viac, píše iDNES.cz.
Je to veľmi slušne vyrobené auto pre staromilských vodičov: klimatizáciu má jednoduchú, manuálnu, jednozónovú, bez voľby „AUTO“, aj keď ju ovládate skvelými veľkými tlačidlami alebo cez displej; nevie mať tempomat ani automatickú prevodovku a má len výškovo nastaviteľný volant. Aj vonkajší teplomer chýba.
Zostáva vám 66% na dočítanie.