Tucson vstúpil do segmentu SUV pred zhruba dvomi desaťročiami a stal sa z neho celosvetový bestseller. Obrovskú popularitu si získal aj medzi európskymi zákazníkmi, veď v roku 2022 bol najpredávanejším kompaktným SUV v Európe, najpredávanejším modelom vo svojej triede bol v európskom ponímaní aj v roku 2023 a veľký úspech zaznamenal tiež na slovenskom trhu.
Z celkového pohľadu je to však najpredávanejšia stálica na čele všetkých SUV z dielne Hyundai a zároveň najpredávanejší Hyundai na Slovensku. A teraz prichádza s vylepšeniami, ktoré mu majú pomôcť držať naďalej silnú pozíciu oproti konkurencii. Vzhľad sa po modernizácii zásadne nemenil, upravené boli iba niekoľké detaily.
Nový Tucson dostal prepracovaný nárazník i masku chladiča, na ktorej síce zostali takzvané anjelské krídla (v podobe výrazného denného svietenia) avšak z piatich segmentov sa počet znížil iba na štyri a výraznejšie sú teraz aktivované smerovky. Okrem toho, už v základe dostanete LED svetlomety a v drahších verziách dokonca aj matrixové, teda s vyrezávaním.
Radikálnejšie odlišnosti nájdeme v novom vyhotovení skôr v kabíne. Nové je tu vlastne takmer všetko, kompletnou prestavbou prešla palubná doska i stredový tunel. Pred vodičom je osadený do jedného zakriveného celku integrovaný plne digitálny prístrojový štít a tiež rozmerný dotykový displej infotainmentu. Pribudol tiež nový volant bez loga (po vzore Kony a ďalších modelov) či volič prevodovky, osadený po novom priamo pod volantom.
Dobrou správou je, že model zostáva verný skutočne bohatej ponuke motorov, ktoré si zákazníci môžu zvoliť. Okrem bežnej benzínovej verzie je k dispozícii naďalej i naftová pohonná jednotka či hybrid alebo plug-in hybrid. Vo veľkom porovnávacom teste redakcie TopSpeed sa proti sebe postavili práve benzínová, naftový a hybridná verzia Tucsonu.
Benzín využíva 1,6-litrový turbom dopovaný štvorvalec s výkonom 117 kW (160 koní) a krútiacim momentom na úrovni 265 Nm. S rovnakým objemom je v portfóliu tiež naftový jednotka s výkonom 100 kW (136 koní) a krútiacim momentom dosahujúcim 320 Nm.
Najťažším v porovnaní je pochopiteľne Tucson s hybridnou technikou, ktorý využíva opäť benzínovú „jednašestku“, no pridáva k nej elektrického pomocníka. Výsledkom je v tomto prípade porcia až 215 systémových koní. Ako dopadlo porovnanie v mnohých technických, praktických i úžitkových oblastiach? Dozviete sa v kompletnej video-recenzii vyššie.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.
