Model M3 od nemeckej prémiovej automobilky BMW sa za 35 rokov svojej existencie stal nespochybniteľne legendou. Pre automobilových nadšencov je to absolútna modla, ktorá už dlhé roky potvrdzuje kvality svojho športového charakteru, predstavuje špičkovo zvládnuté jazdecké vozidlo a je synonymom radosti z jazdy.
Z dizajnovej stránky je síce najnovšia generácia trochu kontroverzná, no v každom ďalšom smere prichádza v absolútnej top forme a zachováva si tradičné riešenia. Azda ako posledný mohykán na súčasnom trhu môže disponovať zadným pohonom, šesťvalcom bez elektrifikácie a dokonca i manuálnou prevodovkou.
My sme otestovali verziu s novo osádzanou klasickou automatickou prevodovkou s meničom a ešte o štipku ostrejším naladením vyhotovenia Competition.
Ochutnáte staré časy
Nie, pod kapotou nenájdete žiadny plnokrvný osemvalec, no i tak je obdivuhodné, že BMW v dobe prísneho lovu na „emisných hriešnikov“ doprialo novinke výkonný benzínový šesťvalec bez akejkoľvek elektrifikácie. Použitý agregát S58 sa prvýkrát ukázal v SUV modeloch X3 M a X4 M.
Inžinieri v Mníchove ho však doplnili o ľahší kľukový hriadeľ či lepšie mazanie prenesené priamo z motoršportu. Dopovaný je dvojicou turbodúchadiel, v našej verzii Competition siaha výkonom až na 510 koní, krútiaci moment dosahuje 650 Nm a poháňané sú výhradne zadné kolesá.
Zvoliť si však v aktuálnej generácii viete i pohon všetkých kolies a vybrať medzi automatickou osemstupňovou prevodovkou, alebo dokonca manuálom „zo starej školy“. To sa dnes už len tak nevidí. A či je nová generácia M3 rýchla? Áno, pekelne rýchla.
Zostáva vám 85% na dočítanie.