StoryEditor

Čo je dobré vedieť o reklamácii tovaru a služieb

28.12.2014, 23:03
Autor:
turtur
Novinkou je, že predávajúci musí dať zákazníkovi pri reklamácii kópiu odborného posudku výrobku, a to najneskôr do 14 dní odo dňa jej vybavenia.

     V tomto roku sa menila legislatíva na ochranu spotrebiteľa. Novinkou napríklad je, že predávajúci musí dať spotrebiteľovi pri reklamácii kópiu odborného posudku výrobku či služby, a to najneskôr do 14 dní odo dňa jej vybavenia. Kupujúci si tak môže overiť dôvody jej zamietnutia, ktoré boli dovtedy poskytované len ústne.
Pozrite si pravidlá, ktoré platia pri nákupe tovaru a aké máte práva pri reklamácii.  
 



1.
Postup zákazníka pri reklamácii

Ak zistí na výrobku chybu, nemal by ho ďalej používať a hneď reklamovať.  

Ak reklamáciu uplatní počas prvých 12 mesiacov od kúpy, predávajúci ju môže vybaviť jej zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na jeho výsledok nemôže od kupujúceho žiadať úhradu nákladov na posudok.  

Najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie musí predávajúci o vybavení reklamácie vydať zákazníkovi písomný doklad. 

Ak spotrebiteľ reklamáciu uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, musí v doklade uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na posúdenie (súdny znalec, autorizovaná osoba, určená osoba). Ak mu znalec alebo skúšobňa dá za pravdu a bráni sa na vlastné náklady, opakovane podaná reklamácia sa nemôže  zamietnuť. Všetky náklady hradí predajca. Počas odborného posudzovania záručná lehota neplynie. Do 14 dní musí predávajúci spotrebiteľovi uhradiť náklady na odborné posúdenie.

Najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie musí predávajúci poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posudku odôvodňujúceho prípadné odmietnutie reklamácie.  

Najneskôr do jedného mesiaca od uplynutia času, keď sa ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2007-01-31 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: krátko 2
01 - Modified: 2024-02-05 09:54:27 - Feat.: - Title: Akčná Hanychová sa rozhodla spraviť bazár darovaných šperkov: Toto musí z domu! 02 - Modified: 2024-02-15 10:04:48 - Feat.: - Title: Pre reklamáciu môžete skončiť aj na súde. Čo momentálne platí? 03 - Modified: 2023-12-27 09:36:25 - Feat.: - Title: Dostali ste vianočný darček, ktorý vám nevyhovuje alebo je dokonca poškodený? Takto ho môžete vrátiť 04 - Modified: 2023-10-24 07:37:30 - Feat.: - Title: Nákladná doprava v auguste klesla, okrem tej železničnej. Osobná medziročne stúpla o vyše desať percent 05 - Modified: 2023-07-02 11:00:00 - Feat.: - Title: Aktivisti robia, čo môžu. Vybavujú zvieratám občianstvo, aby ich chránili - bude to však stačiť?
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
11. apríl 2024 19:43