V tomto roku sa menila legislatíva na ochranu spotrebiteľa. Novinkou napríklad je, že predávajúci musí dať spotrebiteľovi pri reklamácii kópiu odborného posudku výrobku či služby, a to najneskôr do 14 dní odo dňa jej vybavenia. Kupujúci si tak môže overiť dôvody jej zamietnutia, ktoré boli dovtedy poskytované len ústne.
Pozrite si pravidlá, ktoré platia pri nákupe tovaru a aké máte práva pri reklamácii.
1.
Postup zákazníka pri reklamácii
Ak zistí na výrobku chybu, nemal by ho ďalej používať a hneď reklamovať.
Ak reklamáciu uplatní počas prvých 12 mesiacov od kúpy, predávajúci ju môže vybaviť jej zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na jeho výsledok nemôže od kupujúceho žiadať úhradu nákladov na posudok.
Najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie musí predávajúci o vybavení reklamácie vydať zákazníkovi písomný doklad.
Ak spotrebiteľ reklamáciu uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, musí v doklade uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na posúdenie (súdny znalec, autorizovaná osoba, určená osoba). Ak mu znalec alebo skúšobňa dá za pravdu a bráni sa na vlastné náklady, opakovane podaná reklamácia sa nemôže zamietnuť. Všetky náklady hradí predajca. Počas odborného posudzovania záručná lehota neplynie. Do 14 dní musí predávajúci spotrebiteľovi uhradiť náklady na odborné posúdenie.
Najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie musí predávajúci poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posudku odôvodňujúceho prípadné odmietnutie reklamácie.
Najneskôr do jedného mesiaca od uplynutia času, keď sa ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.