Automobilky bez ľudí, obchody bez potravín či polia bez poľnohospodárskych strojov. To je len niekoľko z mnohých príkladov, ako to tu už čoskoro môže vyzerať. Slovenskú dopravu a logistiku sužuje jednoduchá rovnica, ktorej výsledkom môže byť v krajnom prípade aj hospodársky kolaps.
Drahšie energie a plyn sa rovnajú menej čpavku a spolu s ním aj menej vyrobeného adblue. Kľúčová kvapalina, bez ktorej sa podľa vedenia združenia cestných dopravcov Česmad na Slovensku nepohne zhruba polovica vozidiel, totiž vzniká ako vedľajší produkt a vyrábať ju samo osebe je nerentabilné.
Prví, ktorí vedeli, že vznikne na trhu obrovský nedostatok, boli samotní výrobcovia. Duslo Šaľa je pritom vďaka svojej modernej výrobni – Čpavok 4, najväčším producentom tohto artikla v Európe. Na trhu s ním nebol nikdy problém, a tak sa nikto ani nepredzásoboval vrátane štátu.
Teraz sa však karta otočila a šéf rezortu hospodárstva prikázal kvapalinu zabezpečiť. „Minister hospodárstva Richard Sulík vydal pokyn Správe štátnych hmotných rezerv, aby zabezpečili 500-tisíc litrov redukčného činidla adblue pre potreby štátu,“ uviedla p...
Zostáva vám 85% na dočítanie.