StoryEditor

Reťazce pretláčajú vlastné značky. Darí sa im najmä so základnými potravinami

22.11.2021, 23:00
Lacnejšie alternatívy výrobkov znižujú marže ich producentom. Na pultoch obchodov majú už štvrtinové zastúpenie, pričom sa budú ďalej rozširovať.

Pri nakupovaní rozhoduje často najmä cena, a preto obchodné reťazce stále rozširujú ponuku výrobkov, ktoré predávajú pod vlastnou značkou. Podľa najnovšieho prieskumu agentúry Go4Insight v spolupráci s Potravinárskou komorou Slovenska ide o každú štvrtú potravinu v našich predajniach. „Vlastné značky zásadne napomáhajú k zlepšeniu povedomia o spoločnosti, ktorá ich vlastní. Vyvolávajú opakované nákupy, ak je zákazník s kvalitou a cenou spokojný,“ vysvetľuje tento trend prodekan Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave Jozef Orgonáš. Len za posledných šesť rokov sa ich objem zvýšil takme...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-29 14:08:53 - Feat.: - Title: Ceny potravín sa zbláznili. K bojkotu reťazcov sa uchýlili aj švédski zákazníci 02 - Modified: 2025-03-24 11:52:19 - Feat.: - Title: Prečo sú zelenina a ovocie v supermarketoch hneď pri vchode? Odborník prezradil triky, ktoré obchody využívajú 03 - Modified: 2025-03-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Bolesti hlavy, únava, zlé trávenie? Nepodceňujte tieto príznaky, môže ísť o syndróm priepustného čreva 04 - Modified: 2025-03-16 14:14:27 - Feat.: - Title: Ceny v hoteloch a reštauráciách rastú veselo napriek nižšej DPH 05 - Modified: 2025-03-10 07:59:08 - Feat.: - Title: Slovenskí maloobchodníci si vlani veľmi nepolepšili. Rast tržieb sa im výrazne spomalil, dôvody sú takéto
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
01. apríl 2025 08:43