StoryEditor

Reťazce pretláčajú vlastné značky. Darí sa im najmä so základnými potravinami

22.11.2021, 23:00
Lacnejšie alternatívy výrobkov znižujú marže ich producentom. Na pultoch obchodov majú už štvrtinové zastúpenie, pričom sa budú ďalej rozširovať.

Pri nakupovaní rozhoduje často najmä cena, a preto obchodné reťazce stále rozširujú ponuku výrobkov, ktoré predávajú pod vlastnou značkou. Podľa najnovšieho prieskumu agentúry Go4Insight v spolupráci s Potravinárskou komorou Slovenska ide o každú štvrtú potravinu v našich predajniach. „Vlastné značky zásadne napomáhajú k zlepšeniu povedomia o spoločnosti, ktorá ich vlastní. Vyvolávajú opakované nákupy, ak je zákazník s kvalitou a cenou spokojný,“ vysvetľuje tento trend prodekan Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave Jozef Orgonáš. Len za posledných šesť rokov sa ich objem zvýšil takme...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-26 08:00:00 - Feat.: - Title: Poľská revolúcia neprišla. Boj o zákazníka sa posúva inde (komentár zástupcu šéfredaktorky HN v The Economist) 02 - Modified: 2025-12-24 16:37:22 - Feat.: - Title: Nedostatky sa v novembri 2025 zistili pri 191 z 3657 kontrol potravín 03 - Modified: 2025-12-24 09:13:13 - Feat.: - Title: Predvianočný nákup zlacnel oproti vlaňajšku o 23 percent, tvrdí Takáč. Niektoré potraviny však zdraželi 04 - Modified: 2025-12-23 10:00:39 - Feat.: - Title: Cenové zvraty nastali pri viacerých potravinách. Za ktoré si oproti vlaňajšku priplatíme a ktoré zlacneli? 05 - Modified: 2025-12-22 23:00:00 - Feat.: - Title: Chystáte sa na vianočné pečenie? Pozrite si prehľad cien konkrétnych potravín
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. december 2025 17:36