StoryEditorMatka trnavského Stellantisu: Brusel ohrozuje kvalitu áut aj pracovné miesta
Obrovské investície do elektromobility sa podľa konzultačnej spoločnosti Alixpartners nemusia výrobcom nikdy vrátiť. Vysoké náklady si pritom vypýtajú svoju daň na pracovných miestach, kvalite či výslednej cene vozidla.
O elektromobilite sa intenzívne hovorí už viac ako desaťročie. Je známe, že výrobcov bude stáť miliardy, že bude zrejme na linkách potrebných menej pracovníkov aj to, že zákazníci si budú musieť najprv zvyknúť na nabíjanie či dojazd. Nikdy však neboli kroky jednotlivých výrobcov také dôležité ako v týchto mesiacoch. Automobilky sa totiž budú musieť do roku 2030 zmestiť do prísnych emisných limitov nastavených Bruselom. Životný cyklus jedného modelu je zhruba šesť rokov, a preto ak ich chcú splniť, musia masívne investovať už teraz.
Carlos Tavares, šéf jedného z najväčších producentov na svete Stellantis potvrdil, že vlády a investori síce tlačia na prechod na elektromobilitu, ale náklady sú za hranicami toho, čo môže automobilový segment ako taký uni...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-05 12:08:15 - Feat.: - Title: Zákaz predaja „spaľovákov“ nakoniec nemusí platiť. V hre sú rôzne výnimky
02 - Modified: 2025-12-02 16:52:52 - Feat.: - Title: Šaško v Bruseli upozornil na deficit inzulínu v strednej Európe
03 - Modified: 2025-12-01 09:49:40 - Feat.: - Title: Rekordný september sa nezopakoval. Podiel čínskych áut v Európe klesol, no lacné značky na juhu rastú
04 - Modified: 2025-11-28 21:25:00 - Feat.: - Title: Hlavná európska prokurátorka píše komisii, kritizuje zmenu zákona o oznamovateľoch na Slovensku
05 - Modified: 2025-11-27 14:35:36 - Feat.: - Title: SaS tvrdí, že vie, prečo chce Fico žalovať Brusel kvôli plynu