StoryEditor

Šéf Volkswagenu pre HN: Nedostatok čipov prichádza vo vlnách. Stop vo výrobe hrozí aj v budúcom roku

17.12.2021, 23:00
V budúcom roku očakávame v porovnaní s rokom 2021 ľahké zlepšenie v zásobovaní polovodičmi. Avšak prinajmenšom prvý polrok zostane na základe pretrvávajúcich nedostatkov u dodávateľov v čipovom priemysle veľmi nestály a náročný, pričom ešte môže prísť k nežiaducim prispôsobovaniam v produkcii, tvrdí v rozhovore pre HN šéf bratislavského Volkswagenu Oliver Grünberg.

Nedávno sa aj náš najväčší zamestnávateľ musel vyrovnať s lockdownom a so zavedením režimu OTP na vlastnú päsť. Ako ste to zvládli?
Predminulý týždeň sme nasadili OTP režim a prvý raz sme podľa neho pretestovali všetkých zamestnancov, ktorí neboli zaočkovaní a neprekonali ochorenie COVID-19. Pomaly sa to utriasa. Nie sme však nadšení zo spôsobu, akým sme k tomu boli na Slovensku donútení, keďže v princípe je celá táto tematika na jednej strane niečím, čo má udržať pandémiu pod kontrolou, ale súčasne tiež niečím, čo má zvýšiť záujem o vakcináciu. Povinnosť testovania hodiť kompletne na zamestnávateľov nebude to, čo bude motivovať nezaočkovaných dať sa zaočkovať.

Funguje to napríklad v Nemecku inak?
Áno. Tam sa musí každý nezaočkovaný zamestnanec testovať každé dva dni na vlastné náklady, vo vlastnom čase a vo vlastnej iniciatíve. Nie prostredníctvom zamestnávateľa. My by sme kládli oveľa väčší dôraz na to, aby sa tu vo fabrike ponúkalo očkovanie, a to aj počas pracovného času, na želanie zamestnancov, v čase, ktorý si dohodneme. Záleží nám na tom, aby práve táto ponuka zamestnávateľa bola výraznejšie podporovaná namiesto testovania.

Už si môžete pýtať doklady o zaočkovaní. Prekvapila vás miera zaočkovanosti?
Po poslednej zákonnej úprave môžeme od zamestnancov požadovať preukázanie sa potvrdením o zaočkovaní alebo prekonaní ochorenia. A to sme hneď aj začali robiť. Vďaka tomu sme vôbec prvýkrát zistili, koľko testov musíme po zavedení OTP režimu zabezpečiť. Zamestnancov, ktorí sú zaočkovaní alebo prekonali ochorenie COVID-19, je v našej spoločnosti približne 65 percent.

Ako sme na tom v porovnaní s...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-03 13:10:14 - Feat.: - Title: Po rokoch štrukturálnych problémov je redukcia nákladov nevyhnutná, hovorí šéf Volkswagenu 02 - Modified: 2024-10-31 10:57:57 - Feat.: - Title: Ford znovuzrodil svoj ikonický model Capri. Ako jazdí s technikou od Volkswagenu? 03 - Modified: 2024-10-30 19:48:45 - Feat.: - Title: Volkswagen zverejnil časť úsporných opatrení, odbory hovoria o toxickom zozname 04 - Modified: 2024-10-30 18:29:22 - Feat.: - Title: Najväčší prepad za vyše štyri roky. Očakávaná výroba áut na Slovensku zažíva extrémny útlm 05 - Modified: 2024-10-30 12:36:57 - Feat.: - Title: Odbory vyzvali Volkswagen na rokovania o budúcnosti všetkých závodov v Nemecku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. november 2024 19:21