StoryEditor

Naše firmy obchodujú v Gdansku s oceľou

11.06.2018, 00:00
Jednotku poľských prístavov na Baltskom mori už využila aj žilinská Kia.

V najväčšom prístave Poľska cítiť slovenskú stopu na každom kroku. Firmy, ktoré z tamojšieho prekladiska tovarov obchodujú s celým svetom, totiž robia biznis i s najväčšími tuzemskými hráčmi – napríklad s východoslovenskými oceliarňami, žilinskou automobilkou či so stavebným gigantom z portfólia Juraja Širokého.


Košickí oceliari síce väčšinu surovín na výrobu ocele nakupujú na Ukrajine, menšia časť však pochádza z baltského prístavu na severe Poľska. Koks do svojich vysokých pecí totiž odoberajú od najväčšieho morského terminálu Port Północny z Gdanska, ktorý sa špecializuje na obchodovanie so surovinami p...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-03 23:14:10 - Feat.: - Title: Nasadia Japonci v Košiciach vlastný alebo americký scenár? Bez plánu hrozí celej fabrike skorý koniec 02 - Modified: 2025-11-19 20:25:31 - Feat.: - Title: Poľsko oznámilo Rusku, že musí zatvoriť svoj konzulát v Gdansku. Moskva reaguje 03 - Modified: 2025-11-14 10:29:05 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Japonci už vstúpili do U.S. Steel Košice. Chystajú zároveň svoje prvé kroky 04 - Modified: 2025-11-06 15:57:09 - Feat.: - Title: Nemecko podporí vyššie clá na oceľ z Číny, Merz chce ochrániť domáci priemysel 05 - Modified: 2025-11-03 23:00:00 - Feat.: - Title: Cesta Slovenska k digitálnej konkurencieschopnosti bude ešte dlhá a tŕnistá
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 20:06