StoryEditor

Číslo už neprezradí mobilného operátora

29.05.2006, 00:00
S dvojročným meškaním oproti pôvodnému plánu je oddnes možné prenášať telefónne čísla medzi mobilnými operátormi Orange a T-Mobile. O tom, či táto možnosť bude platiť aj pri zámene čísel z pevných liniek za mobilné, sa ešte nerozhodlo.

S dvojročným meškaním oproti pôvodnému plánu je oddnes možné prenášať telefónne čísla medzi mobilnými operátormi Orange a T-Mobile. O tom, či táto možnosť bude platiť aj pri zámene čísel z pevných liniek za mobilné, sa ešte nerozhodlo.

V Orange za informácie zaplatíme
Znamená to, že zákazníci si od pondelka po prečítaní čísla nebudú istí, do akej mobilnej siete volajú. Pôvodne im obaja operátori mali zabezpečiť bezplatnú službu na informáciu o tom, v ktorej sieti je číslo volaného zaregistrované. Zadarmo to však v prípade Orange bude možné len do konca augusta, potom bude infolinka spoplatnená, hovor na ňu bude stáť 1,20 koruny za minútu.. T-Mobile si túto službu účtovať nebude, klienti zaplatia aj naďalej iba služby Assistant. Zákazníci môžu na informovanie sa o číslach využívať aj internet a wap.
Možnosť preniesť si číslo k inému mobilnému operátorovi môže ovplyvniť aj účty za SMS a MMS správy. "Tak ako pri volaniach bude musieť spotrebiteľ aj pri posielaní SMS zistiť, do ktorej siete patrí zákazník, ktorému správu posiela," povedal hovorca Orange Slovensko Peter Tóth.

Hláska nebude
Jednoduchší spôsob, ako sa zákazník môže dozvedieť, či volá do inej siete, je automatická hláska. Operátori v iných krajinách ju zavádzajú bežne, u nás je situácia iná. Keďže Telekomunikačný úrad neurčil pre túto službu presné pravidlá, Orange sa pre investičnú náročnosť projektu zatiaľ pre takéto riešenie nerozhodol. Podľa slov hovorcu T-Mobile Milana Hrica by o tom spoločnosť v prípade veľkého záujmu zákazníkov uvažovala. "Veľa ľudí v iných krajinách však túto službu chcelo, ale po čase ju mnohí zrušili, lebo ich otravovala," povedal Hric. Podľa neho sa náklady na zavedenie prenositeľnosti čísel vyšplhali takmer k miliarde korún, a ani zavedenie hlásky nie je lacná záležitosť.
Telekomunikačný úrad mal pre povinnú hlásku nachystané opatrenie, ale vládni právnici mu zviazali ruky. Operátorom nemôže prikázať zaviesť pre zákazníkov túto službu, lebo je to v rozpore so zákonom i ústavou. Hovorca úradu Roman Vavro však považuje za samozrejmosť, že operátori budú svojich klientov pred spojením informovať, ak budú volať do inej siete. Napríklad v Česku tamojší Telekomunikačný úrad operátorom priamo nariadil, aby sprevádzkovali informačnú hlásku s dĺžkou najviac šesť sekúnd. Ozve sa len pri volaní na prenesené číslo, a ak zákazníka obťažuje, môže ju vypnúť.

Proces spájania mobilných hovorov

01 - Modified: 2003-03-06 07:32:30 - Feat.: 0 - Title: Irak Kuvajtu: Čuš, ty pätolizač, opičiak, zradca 02 - Modified: 2003-03-06 07:33:49 - Feat.: 0 - Title: Stalinov odkaz je pre niektorých Rusov stále živý 03 - Modified: 2003-03-06 07:43:22 - Feat.: 0 - Title: Dve zastarané pece za jednu novú 04 - Modified: 2003-03-06 07:44:36 - Feat.: 0 - Title: Svetlomety začnú vyrábať v apríli
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
10. máj 2024 08:08