Nedávno ste spomínali, že neplánujete začínať nové projekty, ale udržiavať tie staršie, osvedčené. Napriek tomu ste otvárali nové podniky.
Nepočítali sme s veľkou expanziou v tomto roku. No otvorili sme hneď na začiatku roka novú pekáreň a centrálnu výrobu, ktorá marketingovo možno nepritiahla takú pozornosť, no vyrábame si teraz vlastné cestoviny, pekárenské a cukrárenské výrobky. Popritom sme otvorili bistro spojené s pekárňou. Takže predsa len sme realizovali nové projekty. Hlavný dôvod bol zabezpečiť si vlastnú výrobu produktov. Neskôr by sme z toho chceli urobiť sieť a pokračovať v otváraní ďalších prevádzok.
Momentálne je však váš podnik Primi Michalská zavretý. Čo sa s touto prevádzkou stalo?
V poslednom roku predovšetkým rekonštruujeme a venujeme sa tým prevádzkam, ktoré už máme. Napriek tomu sme sa však rozhodli zastaviť rekonštrukciu Primi Michalská. Áno, toto Primi bolo prvé a bola to historicky naša druhá najstaršia reštaurácia v Starom Meste. V momente zatvorenia mala takmer 14 rokov, čo je na bratislavské pomery celkom dlhý čas. Ale pravdou je, že na konci už tak neperformovala, takže z hľadiska zisku pre našu skupinu už nič neznamená a vlajku už dávno prevzala Eurovea.
Prečo prestal podľa vás podnik ako Primi generovať zisk?
Okrem toho, že prirodzene zostarol, môže za to situácia v bratislavskom Starom Meste. Rokmi sa mení a z môjho pohľadu stále k horšiemu. Vzhľadom na to, že život v ňom začína byť veľmi stereotypný. Má jednu funkciu, pre ktorú tam ľudia chodia a ostatné funkcie sa vytrácajú. Keď sa naň pozriete, je plné gastronomických podnikov od krčiem cez zaujímavé koncepty podnikov až po turistické pasce. Ale nič iné. Takmer žiadne obchody či služby. Keď sa toto spojí do kombinácie s veľmi slabým turizmom, tak to nevytvára zákaznícky dopyt alebo kúpyschopnosť, ktorá by mohla byť atraktívna, tak ako to bolo doteraz. Zároveň by malo byť kompetitívne s tým, ako sa mení Bratislava.
Čím to podľa vás je?
Sú za tým procesy, ktoré sa tu v posledných rokoch udiali alebo dejú. Na Staré Mesto sa momentálne musí nazerať trocha inak. Budem možno trochu kritický, ale nedá sa robiť dobrá gastronómia s veľkými investíciami v situácii, keď rozdiel medzi pondelkovou a piatkovou tržbou môže byť mnohonásobok, a takisto medzi zimnou a le...
Zostáva vám 85% na dočítanie.