V Starom Meste už nie sú takmer žiadne obchody či služby, hovorí Peter Štecko.HN/ Peter Mayer
StoryEditor

Po Primi na Michalskej môžu prísť ďalšie. V centre sa podniká čoraz horšie, avizuje zatváranie prevádzok šéf Medusy

19.07.2019, 00:00
Je vysoko pravdepodobné, že keď sa niektorým našim prevádzkam budú končiť nájomné zmluvy, tak ich už nebudeme predlžovať, hovorí Peter Štecko, majiteľ reštauračnej siete Medusa.

Nedávno ste spomínali, že neplánujete začínať nové projekty, ale udržiavať tie staršie, osvedčené. Napriek tomu ste otvárali nové podniky.
Nepočítali sme s veľkou expanziou v tomto roku. No otvorili sme hneď na začiatku roka novú pekáreň a centrálnu výrobu, ktorá marketingovo možno nepritiahla takú pozornosť, no vyrábame si teraz vlastné cestoviny, pekárenské a cukrárenské výrobky. Popritom sme otvorili bistro spojené s pekárňou. Takže predsa len sme realizovali nové projekty. Hlavný dôvod bol zabezpečiť si vlastnú výrobu produktov. Neskôr by sme z toho chceli urobiť sieť a pokračovať v otváraní ďalších prevádzok.


Momentálne je však váš podnik Primi Michalská zavretý. Čo sa s touto prevádzkou stalo?
V poslednom roku predovšetkým rekonštruujeme a venujeme sa tým prevádzkam, ktoré už máme. Napriek tomu sme sa však rozhodli zastaviť rekonštrukciu Primi Michalská. Áno, toto Primi bolo prvé a bola to historicky naša druhá najstaršia reštaurácia v Starom Meste. V momente zatvorenia mala takmer 14 rokov, čo je na bratislavské pomery celkom dlhý čas. Ale pravdou je, že na konci už tak neperformovala, takže z hľadiska zisku pre našu skupinu už nič neznamená a vlajku už dávno prevzala Eurovea.


Prečo prestal podľa vás podnik ako Primi generovať zisk?
Okrem toho, že prirodzene zostarol, môže za to situácia v bratislavskom Starom Meste. Rokmi sa mení a z môjho pohľadu stále k horšiemu. Vzhľadom na to, že život v ňom začína byť veľmi stereotypný. Má jednu funkciu, pre ktorú tam ľudia chodia a ostatné funkcie sa vytrácajú. Keď sa naň pozriete, je plné gastronomických podnikov od krčiem cez zaujímavé koncepty podnikov až po turistické pasce. Ale nič iné. Takmer žiadne obchody či služby. Keď sa toto spojí do kombinácie s veľmi slabým turizmom, tak to nevytvára zákaznícky dopyt alebo kúpyschopnosť, ktorá by mohla byť atraktívna, tak ako to bolo doteraz. Zároveň by malo byť kompetitívne s tým, ako sa mení Bratislava.


Čím to podľa vás je?
Sú za tým procesy, ktoré sa tu v posledných rokoch udiali alebo dejú. Na Staré Mesto sa momentálne musí nazerať trocha inak. Budem možno trochu kritický, ale nedá sa robiť dobrá gastronómia s veľkými investíciami v situácii, keď rozdiel medzi pondelkovou a piatkovou tržbou môže byť mnohonásobok, a takisto medzi zimnou a le...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-07 23:00:00 - Feat.: - Title: Neurovedkyňa o Alzheimerovej chorobe: Ako sa rodí liek a ktorá tabletka je pre pacientov najväčšou nádejou? 02 - Modified: 2024-11-08 12:08:20 - Feat.: - Title: Šimkovičová ukazuje na ďalšiu hlavu. Šéfovi Pamiatkového úradu volali, aby našiel za seba náhradu (rozhovor) 03 - Modified: 2024-11-07 15:41:28 - Feat.: - Title: Trump presunie pozornosť do Ázie. V otázke Ukrajiny bude chcieť nájst s Putinom obojstranne výhodný kompromis 04 - Modified: 2024-11-06 23:00:00 - Feat.: - Title: Majú všetko. Okrem obyčajného šťastia. Poznáte to? Psychologička hovorí, prečo byť dosť dobrý úplne stačí 05 - Modified: 2024-11-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Zubár: Za čo (ne)môže genetika, ako veľmi je dôležitá zubná pasta a prečo by kola mala byť len na predpis?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. november 2024 19:55