Od roku 2018 premávajú prvé vodíkové vlaky typu Coradia iLint od francúzskeho výrobcu Alstom.TASR
StoryEditorSlovensko verí vodíku. Veľké firmy ho zavrhli
Využitie hydrogénu je stále v zárodkoch. Európa v ňom vidí budúcnosť, automobilky ako Tesla či Volkswagen mrhanie prostriedkami.
Európska únia, Nemecko, Británia a Slovensko majú jedno spoločné. Vidia veľkú príležitosť vo vodíkových technológiách. Komisia predstavila stratégiu pre hydrogén – druhý názov vodíka –, vďaka ktorej si sľubuje značný pokles emisií. Nemecko chce investovať do rozvoja infraštruktúry, ako sú čerpacie stanice a vlaky s vodíkovým pohonom, sedem miliárd. Británia tvrdí, že hydrogénové technológie, ktoré otestovala priamo v Londýne, majú zmysel. Slovensko má zas víziu o produkcii vodíka v atómových elektrárňach a budovaní inžinierskych sietí na hornej Nitre.
Aj napriek tomu, že veľkí hráči ako Volkswagen, Daimler či Honda túto technológiu zavrhli, rezort hospodárstva chce p...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Je lúka u našich susedov zelenšia? Pokles investícií uznal aj Fico, Slovensko podľa neho potrebuje rásť
02 - Modified: 2025-12-22 18:24:45 - Feat.: - Title: Rok Sotákovho boja: Zrkadlo nastavil vláde aj energetikom. Fico mu po masívnych stratách sľúbil zlepšenie
03 - Modified: 2025-12-21 21:52:04 - Feat.: - Title: Nemecko začalo v tomto roku budovať vodíkovú sieť
04 - Modified: 2025-12-17 15:05:17 - Feat.: - Title: Von der Leyenovej kategorické nie vystriedal ústup. Spaľováky zostanú aj po roku 2035 a v hre sú ďalšie zmeny
05 - Modified: 2025-12-14 23:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: V OFZ hrozí hromadné prepúšťanie. V kríze pomáha Brusel, vyrovnať podmienky musí aj vláda