Od roku 2018 premávajú prvé vodíkové vlaky typu Coradia iLint od francúzskeho výrobcu Alstom.TASR
StoryEditor

Slovensko verí vodíku. Veľké firmy ho zavrhli

21.07.2020, 00:00
Využitie hydrogénu je stále v zárodkoch. Európa v ňom vidí budúcnosť, automobilky ako Tesla či Volkswagen mrhanie prostriedkami.

Európska únia, Nemecko, Británia a Slovensko majú jedno spoločné. Vidia veľkú príležitosť vo vodíkových technológiách. Komisia predstavila stratégiu pre hydrogén – druhý názov vodíka –, vďaka ktorej si sľubuje značný pokles emisií. Nemecko chce investovať do rozvoja infraštruktúry, ako sú čerpacie stanice a vlaky s vodíkovým pohonom, sedem miliárd. Británia tvrdí, že hydrogénové technológie, ktoré otestovala priamo v Londýne, majú zmysel. Slovensko má zas víziu o produkcii vodíka v atómových elektrárňach a budovaní inžinierskych sietí na hornej Nitre.


Aj napriek tomu, že veľkí hráči ako Volkswagen, Daimler či Honda túto technológiu zavrhli, rezort hospodárstva chce p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-18 12:08:25 - Feat.: - Title: Tri členské štáty EÚ podporia projekty výroby vodíka z obnoviteľných zdrojov 02 - Modified: 2024-11-14 13:48:40 - Feat.: - Title: Slovenská plynárenská sieť je kompletne pripravená na vodík, zaručila to certifikácia 03 - Modified: 2024-09-10 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvé sériové auto na vodík od BMW? Príde v roku 2028, vznikne v spolupráci s Toyotou 04 - Modified: 2024-09-05 09:14:04 - Feat.: - Title: MOL spustil v Maďarsku najväčší elektrolyzér na výrobu vodíka v regióne 05 - Modified: 2024-09-05 09:00:00 - Feat.: - Title: Palivo, ktoré má vo svete obrovský potenciál. Problémom však je, že ho nikto nechce
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. december 2024 16:47