Čipov je na trhu stále akútny nedostatok, a preto sa automobilky rozhodujú na základe dostupnosti dodávok, koľko čipov a do ktorej výroby umiestnia. Výpadov cez víkend obmedzil výrobu aj v trnavskej automobilke.
Výpadok dodávok polovodičových komponentov nevyhnutných pre výrobu prinútil automobilku Stellantis zastaviť výrobu na jednej pracovnej smene v sobotu aj v nedeľu.
"K rovnakému kroku musí automobilka pristúpiť aj v pondelok 15. marca na dvoch pracovných zmenách. Automobilka Automobilka intenzívne pracuje na možnostiach dodania potrebných dielov a o vývoji situácie bude informovať svojich zamestnancov," povedal hovorca automobilky Peter Švec
Dnes za 47 percentami svetovej produkcie polovodičov stojí USA, 19 percent tvorí Južná Kórea, Únia a Japonsko produkujú po 10 percent celkovej produkcie, Tchaj-wan šesť.
Medzi top 15 výrobcami čipov z hľadiska produkcie sa nachádzajú len dve európske spoločnosti. Nemecký Ifineon okupujúci 10. priečku a na 14. priečke je švajčiarsky výrobca STMicroelectronics.
Tie, samozrejme, nedokážu zasýtiť európsky dopyt, na čo vo veľkom doplácajú automobilky. Veľké problémy s výrobou mal Volkswagen, Škoda, Dacia, Toyota, General Motors a mnohí ďalší veľkí hráči.