Kríza na trhu s čipmi sa týka všetkých výrobcov, vrátane nemeckého Volkswagenu pôsobiaceho aj u nás.
Automobilky po celom svete už mesiace bojujú s nedostatkom čipov, slovenské sa neplánovanému zastaveniu vo výrobe dokázali dlho vyhýbať. K prerušeniu výroby musel nakoniec v marci pristúpiť trnavský Stellantis.
S rovnakou situáciou sa boril aj Volkswagen, ktorý musel produkciu v Nemecku odstavovať v jednej fabrike za druhou. Bratislavu takýto scenár dosiaľ obchádzal, aj keď časť vozidiel sa pre chýbajúce komponenty dokončovala dodatočne.
Nakoniec však bude musieť výroba postáť aj u nás.
„Situácia je veľmi kritická. Naše vozidlá majú veľký podiel elektroniky a týka sa ich to najviac. Situácia...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-03 18:22:01 - Feat.: - Title: Dôvera zamestnancov Volkswagenu vo vedenie sa prepadla. Blumeho nový apel na efektivitu narazil na výhrady
02 - Modified: 2025-11-28 08:37:03 - Feat.: - Title: Realita automotive sektoru u nás: rekordné zisky nezakryjú problémy, prídu turbulentné časy
03 - Modified: 2025-11-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Príbeh luxusného Porsche na Slovensku: značka najskôr Bratislavu zatajovala, dnes sa výrobou na Slovensku pýši
04 - Modified: 2025-11-25 12:52:03 - Feat.: - Title: Historický zlom vo Volkswagene. Prvýkrát vyvinie autá úplne mimo Nemecka
05 - Modified: 2025-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Revolučný Ford po 27 rokoch definitívne končí. V tichosti vyrobili posledný kus