StoryEditor

Diaľničný paradox Slovenska: Najprv boli problém drahé ponuky, teraz je problém lacná

23.03.2022, 23:00
Spojnica dvoch diaľnic pred Bratislavou sa podľa odborníka môže začať stavať v máji. Celému procesu však hrozí, že sa skomplikuje.

Najväčším diaľničným malérom našej krajiny je pravdepodobne križovatka dvoch autostrád D1 a D4. Jej prípravu sprevádzalo niekoľko prešľapov a jednotlivé vlády si problematickú stavbu prehadzovali ako horúci zemiak.

Výsledkom je, že pri stretnutí dvoch štvorprúdoviek dnes stojí ikonický nedorobok. Ten ešte stále čaká na stavbárov, ktorí by kľúčové komunikácie prepojili. Súťažné ponuky boli známe už v decembri minulého roka.

Najnižšiu cenu hodil do pľacu Doprastav, ktorý tvrdí, že pri diele za predpokladaných 127 miliónov eur vie štátu ušetriť až tretinu tejto sumy. Deklaruje teda, že ho vie dodať za 85 miliónov.

​HN po otvorení obchvatu hlavného mesta informovali, že pre nenaplnené plány o intenzite dopravy pripomína nová cesta diaľnicu duchov. Segment, v ktorom sa D4 stretáva s D1 mal byť podľa prognóz so 45-tisíc vozidlami denne najvyťaženejší.

Realita je však taká, že po otvorení bol s ani nie štyrmi tisíckami najviac vyľudnený. Okolo tendra na...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
16. máj 2022 03:18