V reštrukturalizácii je ďalší stavebný gigant. Po tom, čo začiatkom roka o ochranu pred veriteľmi požiadal Doprastav, tentoraz o ňu žiada Váhostav. „Nepodarilo sa nám, ani po zložitých rokovaniach s viacerými veriteľmi dohodnúť sa na splácaní ich pohľadávok. Firma je preto nútená brániť sa pred hrozbou konkurzu a začať proces reštrukturalizácie,“ povedal hovorca Váhostavu Tomáš Halán.
Prečítajte si aj: Váhostav potápa pár tisíc eur
Podľa Halána k súčasnej situácii prispeli dva dôvody. Tou prvou bolo zrušenie PPP projektov ešte v roku 2010 a teda strata kľúčových zákazok. Pod zlé výsledy sa pripísali aj ďalšie veci. Stavbári sú stratoví na dvoch diaľničných zákazok. Tou prvou je výstavba diaľnice D1 Dubná Skala – Turany a druhou stavba úseku neďaleko Levoče.
Tú stavia v konzorciu. Okrem toho Váhostav vlani získal štyri veľké diaľničné stavby. V rôznych konzorciách, kde majú stavbári tretinu, sa podieľa na výstavbe autostrád v hodnote vyššej ako jedna miliarda eur.
Voči spoločnosti Váhostav-SK začal v utorok (23.9.) Okresný súd v Bratislave konkurzné konanie. Dôvodom je nesplácanie záväzkov stavbárov svojmu partnerovi. Konkrétne firma nezaplatila necelých 50-tisíc eur spoločnosti Energy Pro, predovšetkým za dodávku vykurovacích telies.
Váhostav-SK momentálne stavia alebo sa podieľa na výstavbe šiestich úsekov diaľnic. Z toho na dvoch požiadal o predĺženie lehoty výstavby, čo sa momentálne posudzuje. Konkrétne ide o prvý úsek z Jánoviec po Jablonov, ktorý Váhostav-SK buduje v konzorciu s firmou Bögl a Krýsl, a tiež úsek z Dubnej Skaly po Turany. Váhostav-SK tieto žiadosti o odklad odôvodňuje zmenami v projekte a zmenami v oblasti geológie a v posledných mesiacoch sa k tomu podľa spoločnosti pridali aj nepriaznivé poveternostné vplyvy.
Firma sa zároveň spolupodieľa aj na modernizácii železničného úseku z Beluše po Púchov. Spoločnosť zamestnáva približne 1300 ľudí.