Financial Times zameriava svoju výrobu na web, tlačené noviny budú až druhé. V praxi to bude znamenať, že všetok obsah budú redaktori tvoriť pre internetovú stránku a výber toho najlepšieho sa dostane do novín.
Denník má momentálne o sto tisíc viac online predplatiteľov ako bežných. Zruší preto všetky svoje zahraničné mutácie. Editor stránky Lionel Barber uviedol, že nasledujúce kroky vydavateľstva budú odrážať digitálnu stratégiu. Už od budúceho roka postihne periodikum viacero zmien.
Modernizácia a interakcia
Barber tiež tvrdí, že stránka bude „modernizovaná a prispôsobí sa chutiam a zvykom čitateľov. V budúcnosti budú noviny vychádzať z potrieb webu a nie naopak. Budú však pokračovať v prinášaní silnej kombinácie slova, obrazu a informácii ohľadom silných tém dňa.“ Podľa neho je štýl sedemdesiatych rokov už dávno za nami. Chce však zachovať „pravdivosť a klasickú investigatívnu žurnalistiku.“ Žijeme totiž v dobe, kedy je väčšia interakcia medzi čitateľom a autorom. Doteraz mali noviny viacero redakcií pre rozličné krajiny. Tie by sa mali zrušiť a v tlačenej forme bude vychádzať iba jedna verzia Financial Times.
Online pred printom
Redaktori a editori sa už nebudú orientovať na množstvo, ale na kvalitu a obsah článkov. Cieľom novín bude tiež predať skôr online formu článkov ako printovú podobu. Tá už nebude založená na množstve tém, ale na hĺbkovejšej analýze. Po novom budú musieť novinári tiež plánovať dopredu a citlivo voliť témy pre obe formy novín. „Dnešná doba vyžaduje zmenu, ale tá je vzhľadom na to, aká je situácia v médiách vo svete nutná,“ dodáva editor.