Najväčší pivovar v Česku po necelom roku opäť zdražuje niektoré zo svojich fľaškových a plechovkových pív. Ceny sa zdvihnú v priemere o 0,8 %. Zdraženie sa týka len prémiových pív, ako je Pilsner Urquell, ktoré tvoria vyše desatinu ponuky pivovaru. Informoval o tom český portál IDNES.CZ.
Plzenský Prazdroj zvýši ceny od septembra, pivovar pritom časť portfólia zdražel už vlani v novembri. Minulý rok aj tento rok sa však zdraženie vyhne čapovanému pivu. Prazdroj, ale aj ostatné pivovary totiž bojujú s nepríjemným trendom vyprázdňovanie krčiem. Ľudia si čím ďalej viac namiesto návštevy reštaurácie kupujú fľaškové piva domov.
"Dňa 1. septembra 2014 dochádza k zmenám v cenníku Plzenského Prazdroja, ktoré reflektujú vývoj inflácie za uplynulé obdobie. Úprava ceny sa dotkne len 16 zo 116 rôznych balení výrobkov spoločnosti, a v priemere sa ceny pre odberateľa zvýšia o 0,8 %," uviedla hovorkyňa pivovaru Kateřina Krásová.
Zdraženie podľa nej súvisí aj s vyššími nákladmi na výrobu prémiových značiek, ako je Pilsner Urquell, Master alebo Fénix. Neznamená to však ešte automaticky, že sa zdvihne aj cena pre konečného spotrebiteľa. Konkrétne krčmári alebo predajné reťazce sa môžu rozhodnúť pod tlakom konkurencie ukrojiť si radšej zo svojho zisku. "Finálna cena je vždy závislá na rozhodnutí maloobchodníka alebo majiteľa krčmy či reštaurácie," povedala iDNES.cz Krásová.