Majiteľ stavebnej spoločnosti Váhostav-SK Juraj Široký udržiaval s manažmentom korektné pracovné vzťahy na štandardnej úrovni. Tvrdí to bývalý generálny riaditeľ firmy Ján Kato (na snímke) s tým, že určite nedochádzalo k tunelovaniu Váhostavu-SK cez schránkové firmy v jeho pozadí.
"Teraz sa veľa hovorí o tom, že sa možno Váhostav-SK tuneloval cez svoju majetkovú štruktúru. Chcem povedať, že to skutočne nie je pravda," konštatoval Kato v diskusii na Tablet TV.
Podľa vlastných slov mu ako manažérovi stačilo vedieť, že 100-percentným akcionárom Váhostavu-SK bola spoločnosť Finasist a jej majiteľom zase 2. strategická. Tvrdí, že nepoznal celú štruktúru vlastníkov na úrovni schránkových firiem.
"Váhostav-SK nikdy neobchodoval s tými firmami, nerobili mu žiadne poradenské alebo iné služby. Kým som bol predsedom predstavenstva, neviem o žiadnej transakcii, ktorá by sa týmto smerom robila," dodal Kato.
Prípad reštrukturalizácie Váhostavu-SK sa stal spoločenskou témou, vláda a opozícia sa vzájomne obviňujú z toho, kto za tento stav môže. Kabinet pripravil legislatívu, ktorá má podľa najnovšej verzie zabezpečiť okamžité odkúpenie nezabezpečených pohľadávok vo výške 50 percent ich hodnoty štátom, alebo možnosť vymáhať si postupne 100 percent dlhov z budúcich ziskov spoločnosti. O návrhu sa rokuje v týchto dňoch v parlamente v zrýchlenom režime.
Národná kriminálna agentúra (NAKA) začala koncom marca v prípade Váhostavu-SK trestné stíhanie vo veci poškodzovania veriteľa.
Podľa reštrukturalizačného plánu, ktorý už schválil výbor veriteľov, chce Váhostav-SK v priebehu piatich rokov splatiť väčšine dodávateľov 15 percent z dlžných peňazí. Zabezpečení veritelia, ktorými sú predovšetkým banky, by mali dostať 100 percent svojich pohľadávok. Celkovo by mal Váhostav-SK v rámci reštrukturalizácie splatiť 32,3 percenta zo svojich dlhov, čo predstavuje 43,9 milióna eur. Všetky dlhy spoločnosti sú pritom vo výške viac ako 136 miliónov eur.