Stále populárnejšie nakupovanie cez internet prinútilo japonského výrobcu elektroniky Sony, aby v Česku, ako v prvej krajine strednej Európy, spustil vlastný elektronický obchod. "Reagujeme na zmeny v chovaní a očakávaniach zákazníkov na českom trhu," povedal šéf českého zastúpenia Sony Taiju Ishikawa. Nakoniec, aj v rámci Sony Europe je Sony Store Online najrýchlejšie rastúcim predajným kanálom. Informoval o tom internetový denník E15.
V internetových predajoch stavia firma najmä na notebooky Vaio. Sony v e-shope zákazníkom ponúka možnosť navoliť si vlastné parametre počítača, a to od dizajnu cez programové vybavenie až po hardware. "Do budúcnosti počítame s tým, že zákazník si bude môcť zvoliť gravírovanie na tablet či notebook, napríklad meno, osobný odkaz či venovanie," dodal šéf českej Sony.
Produkty Sony predávajú v Česku, rovnako ako tovar od konkurencie, bežní predajcovia elektroniky. Vlajkovou loďou spoločnosti je však deväť Sony Center, ktoré pre koncern prevádzkujú externí partneri. Počet týchto obchodov firma zatiaľ nemieni meniť.