Po šestnástich rokoch sa kľúčový úsek diaľnice neďaleko Žiliny začne stavať. Národná diaľničná spoločnosť dnes podpísala zmluvu na výstabu najdlhšieho tunela na Slovensku – 7,5 kilometrové Višňové. Stavať ho tak bude firma prešovského veľkopodnikateľa Miroslava Remetu – Dúha spolu s talianskou stavebnou spoločnosťou Salini Impregilo. „Som veľmi rád, že ten najkľúčovejší, teda úsek s tunelom Višňové, sa už od zajtra môže začať stavať,“ povedal minister dopravy Ján Počiatek (Smer–SD).
Remeta sa tak vďaka tejto autostráde dostane šancu stavať jeden z najnáročnejších úsekov na Slovensku. Okrem dlhého tunela súčasťou štvorprúdovky jej aj sedem mostov, či 900 metrov protihlukových stien. „Sme veľmi radi. Dnes sa budeme ešte tešiť a od zajtra budeme robiť to, čo máme robiť pre Národnú diaľničnú spoločnosť a čo potrebujeme zazmluvniť,“ povedal pre HN podnikateľ Remeta.
Víťazná firma ho postaví za necelých 410 miliónov eur. K zákazke sa dostala až z tretieho miesta, keď štátni diaľničiari prvých Skansku so Strabagom a druhý Doprastav zo súťaže vylúčili. Kým v prvom prípade to bolo pre technické problémy, tak v druhom za účasť Doprastavu v karteli ešte z roku 2005.
Vďaka novému úseku sa vodiči vyhnú pod hradom Strečno, kde sa pravidelne tvoria zápchy. Cestovanie medzi Žilinou a Martinom podľa odborníkov mohlo skrátiť približne o 15 minút. A nielen to. „Na ceste je šesť dopravných nehôd na jeden kilometer za rok. Podľa našich prepočtov by sa tak počet nehôd znížil na dve,“ povedal šéf Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák.