Škandál so zavádzaním pri emisných testoch v USA sa minulý mesiac výrazne odrazil na výsledkoch predaja nemeckej automobilky Volkswagen (VW), keď sa predaj áut jej kľúčovej značky na americkom trhu prepadol takmer o 25 %. Informovala o tom agentúra AP.
Volkswagen uviedol, že predaj áut rovnomennej značky VW dosiahol v Spojených štátoch v novembri 2015 necelých 24.000. V novembri minulého roka predala firma v USA takmer 32.000 áut tejto značky.
Nemecká spoločnosť informovala, že pod prudký pokles sa podpísalo zastavenie predaja dieselových áut. Tento krok Volkswagen urobil potom, ako v septembri americká Agentúra na ochranu životného prostredia uviedla, že automobilka do vyše 480.000 dieselových vozidiel nainštalovala softvér, ktorý umožňuje maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.
Spojené štáty sú však pre Volkswagen relatívne malým trhom. Čo sa týka celosvetového predaja, značka VW predala v októbri 490.000 áut.