Všetkých 38 marketov bauMax na Slovensku a v Česku má kúpiť nemecký reťazec obchodov pre domácich majstrov Obi. S odvolaním sa na informované zdroje o tom v pondelok informovala agentúra APA. Dohoda by mohla byť podpísaná ešte tento mesiac. Baumax správu označil za špekulácie a odmietol sa k nej vyjadriť.
O odchode Baumaxu zo Slovenska informovali už začiatkom júna Hospodárske noviny.
Baumax pôvodne plánoval, že sa stiahne z Rumunska, Bulharska, Chorvátska, Turecka a Maďarska, a zameria sa na Rakúsko, Slovensko a Českú republiku, upozornila APA. Stratégia sa však podľa zdroja v posledných mesiacoch zmenila.
Podľa zdroja HN, ktorého meno máme v redakcii, oznámilo správu o odchode vedenie spoločnosti svojim zamestnancom. Spoločnosť vtedy reagovala, že ide o fámy, ktoré nemôže komentovať
Špekulácie o tom, že sa Baumax chce zo Slovenska stiahnuť, sú na trhu dlhšie. Už vlani rakúske i nemecké médiá priniesli informácie, že by to mal byť práve Obi, ktorý preberie trápiaci sa Baumax. Nemci sa netaja tým, že majú expanzné chute a príchod na Slovensko by bol logickým krokom. „Pomáha to zlepšovať pozíciu pri nákupoch, kde nadobudnú lepšiu vyjednávaciu silu,“ myslí si analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub. Ten zároveň nečaká, že Nemci budú u nás prevádzkovať desiatky predajní, pretože slovenský trh je relatívne malý a veľké predajne ho môžu ľahko presýtiť.
Príchod Obi na Slovensko by však zvýšil konkurenciu medzi hoby marketmi a pre spotrebiteľa by znamenal obohatenie ponuky. „Táto sieť ponúka široký a iný sortiment ako jeho konkurenti. Ide najmä o DIY (z anglického "do it yourself", teda "urob si sám", pozn. red) produkty a drobné komponenty na obnovu domácnosti,“ vysvetľuje Ľubomír Drahovský. Obi má totiž menej stavebnín ako Hornbach a Bauhaus a viac sa zameriava na individuálnych domácich majstrov.
Baumax už dlhšie trápia finančné problémy a postupne rozpredáva svoje dcéry v zahraniční. Ešte len nedávno opustil maďarský trh a jeho chorvátske predajne sa dostali do insolvencie. Na kľúčových trhoch v Rakúsku, Česku a na Slovensku, ktoré mu zabezpečujú až 70 percent tržieb, chcel rozbehnúť nový online model predaja.