StoryEditor

IC vlaky budú jazdiť na komerčné riziko

03.10.2016, 00:00
Prémiové vlaky patria k luxusu na železniciach. Kto ich zaplatí, sa nevie.

Štát vracia na trať do Košíc IC vlaky v takej forme, na akú sme boli zvyknutí. Bez dotácií a na komerčné riziko, potvrdil pre HN zdroj z blízkosti železníc. Štátny dopravca totiž tvrdí, že v prémiovom produkte vidí potenciál.

Problémom však stále zostáva stratovosť IC vlakov. Práve tá bola oficiálnym dôvodom, prečo ich po tlaku RegioJetu v januári tohto roka exminister dopravy Ján Počiatek zrušil. Teraz sa majú vrátiť, no odborníci sa obávajú, že sa nič nezmení a železnice zahrnú stratu, ktorú vytvoria, do celkových hospodárskych výsledkov podniku. Stratu im potom nakoniec vyplatí štát, čo hnevá súkromného dopravc...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 02 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video) 03 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke 04 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny 05 - Modified: 2024-12-17 14:16:40 - Feat.: - Title: Česko chce odložiť emisné povolenky na dopravu a bývanie najmenej o rok. Bude potrebných viac povolení
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 11:36