StoryEditor

Návrat IC vlakov: na trati do Košíc nie je miesto pre dvoch

04.10.2016, 00:00
Na železniciach majú opäť jazdiť prémiové vlaky. To sa nepáči súkromnému dopravcovi.

Rozhodnutie o osude IC vlakov je na spadnutie. Súkromný dopravca RegioJet medzitým skúša, aký vplyv na počty cestujúcich má jeho posledné zdražovanie. Šéf RegioJetu Radim Jančura dokonca zvažuje zlacňovanie. Pozrite sa, ako vyzerá situácia na trati Bratislava – Košice.

Prečo ícečká odišli?
Oficiálne môže za zrušenie luxusných vlakov štátneho dopravcu strata. Železnice prevádzkovali IC vlaky 22 rokov, od roku 2012 na komerčné riziko. Ešte v tom roku vykázali prémiové vlaky stratu 3,3 milióna eur. Hoci ju štátny podnik postupne znižoval, do čiernych čísel ícečká nikdy nedostal. „V tomto momente, pokiaľ bude RegioJet pokračovať, na čo má plnohodnotné právo, nie je šanca prevádzkovať IC vlaky ziskovo,“ povedal v decembri 2015 vtedajší minister dopravy Ján Počiatek. Rozhodnutie prišlo po tom, čo RegioJet začal hroziť odchodom z trate. Ak...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 20:19