StoryEditor

Redaktor HN si vyskúšal prácu v čokoládovni. Takto vyzerá "sladká" práca

10.04.2017, 00:00
Redaktor HN rozbehol kariéru v prevádzke spoločnosti Lyra Chocolate. Začal ju pri výrobnom páse.

Nemali sme toľko šťastia ako prezident Andrej Kiska. Zatiaľ čo hlava štátu sa k výrobnému pásu čokoládovne ovenčenej svetovými vavrínmi nemusela ani len postaviť, my sme si v nej museli aj čosi odmakať. V rámci špeciálneho seriálu Hospodárskych novín sme pracovali vo výrobni výrobcu sladkých maškŕt Lyra Chocolate.



Firma len nedávno zmenila adresu svojho sídla a z mesta pod Zoborom sa presťahovala do neďalekej Ivanky pri Nitre. Spolumajiteľ spoločnosti Karol Stýblo sa príchodu nových pracovníkov poteší hneď vo dverách svojej kancelárie. „No, a budete tu drieť celú zmenu!“ vyhráža sa nám s úsmevom. Nedá si vyhovoriť, že s tou prácou sme to až tak vážne nemysleli: „Veď ste tvrdili, že prídete na celý deň.“

Vyfasujeme mikroténové plášte s čiapkami. K nim ako módny doplnok rukavice. Ešte pred tým, než sme sa spoločne s fotoreportérom navliekli do overalov, sme vedeli, že nepatríme do kategórie lámačov ženských sŕdc, ale vyzerať až takto debilne? Ale už niet cesty späť. Pred vstupom do prevádzky si treba ešte rozotrieť na ruky tekuté mydlo zo zásobníka a hor sa do rachoty.

Žiaden hlučný virvar však nie je na programe dňa. V miestnostiach pracuje pri strojoch len zopár zamestnancov. Pritom v minulom roku v čokoládovni spracovali viac ako dvanásť miliónov kusov kakaových bôbov. Vyrábajú tu výlučne čokoládu z kakaa Fino de Aroma, ktoré tvorí len šesť percent svetovej produkcie. Pritom pôvodne malo byť všetko úplne inak.

Týždne na plantážach

Stýblo vyštudoval Hotelovú akadémiu Ľudovíta Wintera v Piešťa...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-02-06 20:33:11 - Feat.: - Title: Nestlé zvýši ceny svojich výrobkov, reaguje na stúpajúce náklady 02 - Modified: 2023-01-15 15:00:00 - Feat.: - Title: Vedci chcú vyrobiť zdravšiu čokoládu. Kľúčom je jej chuť 03 - Modified: 2022-09-06 09:57:25 - Feat.: - Title: Rozuzlenie kampane s motívom čokolády. Ide o veľký rebranding známej značky 04 - Modified: 2022-07-17 15:24:43 - Feat.: - Title: Zrýchľujúca sa inflácia znižuje dopyt po čokoláde 05 - Modified: 2022-07-07 11:57:42 - Feat.: - Title: Spotreba čokolády sa vlani zvýšila, každý Slovák zjedol priemerne štyri kilogramy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. marec 2023 08:46