StoryEditor

Dočkáme sa nových vlakov medzi Bratislavou a Košicami? Podľa šéfa ZSSK môžu ísť eurofondy práve do rýchlikov

10.06.2022, 15:28
  • Kedysi robila pri čerpaní eurofondov problémy len časová tieseň. Dnes sa k nej pridala aj inflácia. 

  • Dodávateľ pre neustále rastúce ceny odstúpil od modernizácie vagónov za 30 miliónov eur. Dnes preto hľadá Železničná spoločnosť Slovensko spôsoby, ako minúť tieto peniaze na poslednú chvíľu.
  • Podľa riaditeľa štátnej firmy Romana Koreňa je cestou aj nákup zánovných vozidiel. Tu je však štátny podnik znevýhodnený.

Ministerstvo dopravy v piatok podvečer zverejnilo informáciu, že sa po rokovaniach s rezortom financií podarilo odvrátiť hroziace škrtanie vlakov v druhom polroku. Štátni tajomníci oboch ministerstiev Marcel Klimek a Jaroslav Kmeť sa dohodli, že chýbajúcich 24 miliónov sa dofinancuje z kapitoly rezortu Andreja Doležala.

Tie by sa mali vyčleniť čiastočne z pandemickej podpory pre cestovný ruch. HN ako prvé oslovili riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko Romana Koreňa, ktorý poskytol nasledujúce vyjadrenie: „Veľmi si vážim konštruktívny dialóg a prístup ako ministerstva financií, tak aj dopravy a som veľmi rád, že ukázali, ako veľmi je pre nich železničná doprava dôležitá.“ 

Nasledujúci rozhovor vznikal ešte pred zverejnením spomínanej informácie.​

Prednedávnom ste vyhlásili, že od júla nebude na tratiach jazdiť až tretina spojov, keďže vám štát nechce doplatiť dohodnutú sumu. Medzitým minister Andrej Doležal povedal, že sa časť prostriedkov našla v rezorte. Stále teda hrozí spomínané škrtanie?

Nemyslím si, že ministerstvo dopravy by niečo takéto dopustilo. Aj my hľadáme cesty, ako sa s touto situáciou vyrovnať. Museli sme však na to upozorniť, lebo zmluva je nastavená tak, že by k tomu mohlo dôjsť. Minulý rok však bola situácia ešte horšia. Vtedy sme mali zazmluvnené výkony iba na prvý polrok a ten druhý nebol vôbec krytý. Našťastie sa situácia vyriešila. Pevne verím, že aj tento rok to dopadne obdobným spôsobom a budeme voziť všetky výkony.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-05-23 15:13:02 - Feat.: 0 - Title: Na Slovensku príde k rušeniu vlakov. Je to nehorázne, miesto investovania búrajú budovy, sťažuje sa starosta 02 - Modified: 2022-05-16 15:48:17 - Feat.: 1 - Title: Boj o minúty do mesta pod Zoborom. Prelomový vlak na západe krajiny sa zasekol 03 - Modified: 2022-05-20 16:27:23 - Feat.: 1 - Title: Sulík chce mať vodíkové vlaky už o dva roky. Odborníci to vidia inak
01 - Modified: 2024-04-11 22:12:57 - Feat.: - Title: Do tratí pri Bratislave pôjdu milióny. Vlaky na východ ušetria minúty a bude ich viac 02 - Modified: 2024-04-03 13:15:01 - Feat.: - Title: ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky 03 - Modified: 2024-03-30 10:22:02 - Feat.: - Title: Železnice trápi nedostatok zamestnancov. Chýbajú najmä rušňovodiči, nových chce vychovať škola v Martine 04 - Modified: 2024-03-28 21:44:44 - Feat.: - Title: Grécky parlament zamietol návrh na vyslovenie nedôvery vláde po vlakovej nehode. Mala manipulovať vyšetrovanie 05 - Modified: 2024-03-21 13:42:49 - Feat.: - Title: Slovenské železnice počas Veľkej noci zvýšia kapacitu IC vlakov a posilnia vlakové spojenia
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 21:55