„Je to zaujímavá krajina, no mám pocit, že sa na ňu často zabúda. Možno jej chýba silnejší marketing, alebo sú len zvyknutí sa držať viac v úzadí,“ napísal pred dvomi rokmi Mamoun Ali, používateľ internetového diskusného fóra Quora.com. Odpovedal tak na otázku, čo si ľudia myslia o Slovensku. Zároveň spomenul, že naši susedia patriaci do Vyšehradskej štvorky majú z jeho pohľadu vo svete lepšiu povesť.
Aj keď v prípade Aliho ide len o názor jedného človeka, Anholt-Ipsos Nation Brands Index za rok 2021 vypracovaný pre agentúru Slovakia Travel ukázal, že jeho tvrdenia neboli ďaleko od pravdy. V rebríčku reputácie 60 krajín vychádzajúceho zo spomínaného indexu sme sa totiž umiestnili na 37. mieste. Na porovnanie, Rakúsko, Česko, Poľsko aj Maďarsko boli vyššie, nižšie skóre bolo zaznamenané len v prípade Ukrajiny. V tejto súvislosti treba podotknúť, že podklady boli dokončené ešte pred vypuknutím vojny.
V rámci prieskumu sa celosvetovo realizovalo viac ako 60-tisíc rozhovorov s osobami staršími ako 18 rokov. Zatiaľ čo napríklad pri atribúte modelu vládnutia či osobnosti Slovákov boli respondenti optimistickí, náš cestovný ruch bol pre nich nezaujímavý. Paradoxne sme síce predbehli obľúbenú dovolenkovú destináciu – Dominikánsku republiku – no umiestnili sme sa až na 44. mieste.
Zostáva vám 60% na dočítanie.