Kým väčšinou platí rovnica, že pri veľkých mestách je ich zaťaženosť ciest vyššia, nie vždy to musí byť pravidlom. HN sa pozreli na tri diaľnice pri troch krajských mestách, kde aktuálne a ešte niekoľko rokov autostrády nebudú napĺňať svoj potenciál. Intenzita dopravy je na nich násobne nižšia ako na niektorých regionálnych cestách.
1. Veľký obchvat na severe
Podľa pôvodných plánov mali horský priechod pod Strečnom obchádzať nákladiaky už niekoľko rokov. Po zrušení PPP projektov exministra dopravy Ľubomíra Vážneho však išli jednotlivé úseky severnej diaľnice do tendrov oddelene. Najprv sa súťažil úsek na východ od Višňového Dubná Skala – Turany. Ten je v prevádzke už sedem rokov. Následne sa začali tendrovať kilometre na západ od Strečna, úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
Ako posledný sa na rad dostal najťažší úsek s naším najdlhším tunelom. Táto postupnosť zamiešala karty najmä stavbárom pri Hričovskom Podhradí. Zatiaľ čo tu bola stavba prakticky hotová už pred rokmi, kvôli stále nedokončenému tunelu Višňové sa nemala kam napojiť, a tak sa musela narýchlo súťažiť zvlášť ďalšia časť skladačky – žilinský privádzač, ktorý mal aspoň čiastočne zachrániť vzniknutú blamáž.
Zostáva vám 78% na dočítanie.