Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal. FOTO: Pavel Neubauer
StoryEditor

Železničný grafikon sa stáva predvolebnou témou, tvrdí Doležal. Tlaky na jeho zmeny sa stupňujú

07.10.2022, 12:40
Autor:
TASRTASR

Regionálne spoje by podľa ministra mali jazdiť častejšie a ďalšou novinkou pripravovaného grafikonu je zakomponovanie aktuálnych dopravných obmedzení.

Pripravovaný nový železničný grafikon vychádza zo schváleného Plánu dopravnej obslužnosti a jeho základným cieľom je zefektívniť dopravu. Pred nadchádzajúcimi regionálnymi voľbami sa však stáva aj politickou témou a sú veľké tlaky na jeho zmeny.

V piatkovom live streame to povedal minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina), podľa ktorého v posledných dňoch za zmeny lobovalo priamo na ministerstve viacero predsedov samosprávnych krajov.

image

Nejasnosti pri voľbe šéfa Úradu pre verejné obstarávanie: Heger nevysvetlil výber kandidáta Kuboviča

"Je to citlivá vec najmä pre regióny. Je trochu nešťastné, že nový grafikon je témou teraz pred voľbami," povedal Doležal. Minister zdôraznil, že na rozdiel od samosprávnych krajov či obcí sa rezort na grafikon pozerá zo širšieho pohľadu. Plán dopravnej obslužnosti vychádza z toho, že diaľková doprava nie je určená na obsluhu regionálnych liniek, ale má skrátiť čas prepravy medzi veľkými mestami. Zároveň je dané, že na málo využívaných linkách má byť vlaková doprava nahradená autobusmi.

Regionálne spoje by podľa ministra mali jazdiť častejšie a ďalšou novinkou pripravovaného grafikonu je zakomponovanie aktuálnych dopravných obmedzení. "Cieľ bol, aby sme zintenzívnili a zefektívnili obehy železničných súprav. V regionálnej doprave chceme voziť častejšie a diaľková, aby dávala zmysel, musí stáť v menšom počte staníc, aby sme skrátili dopravu medzi Bratislavou a Košicami," povedal Doležal.

image

U Doležala riešia „politický oriešok“. V hre je koniec plošných vlakov zadarmo

Aká bude výsledná podoba grafikonu zatiaľ nie je isté. Minister upozornil, že sa v súčasnosti pripravuje štátny rozpočet na budúci rok a od výšky pridelených financií pre rezort dopravy záleží, či bude možné všetky zámery naplniť.

01 - Modified: 2022-10-07 09:14:38 - Feat.: 1 - Title: Nejasnosti pri voľbe šéfa Úradu pre verejné obstarávanie: Heger nevysvetlil výber kandidáta Kuboviča 02 - Modified: 2022-10-07 22:02:22 - Feat.: 1 - Title: U Doležala riešia „politický oriešok“. V hre je koniec plošných vlakov zadarmo 03 - Modified: 2022-09-28 07:26:26 - Feat.: 1 - Title: Vlaky na Pohroní jazdia tridsiatkou a meškajú tisíce minút. Koľajnice dostanú injekciu v desiatkach miliónov
01 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola? 02 - Modified: 2024-11-04 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil? 03 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 04 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu? 05 - Modified: 2024-09-27 16:45:00 - Feat.: - Title: Železnice idú zahustiť vlaky medzi Bratislavou a Trnavou. Súťažil len známy hráč a cenu nafúkol na dvojnásobok
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 07:57