Ešte mesiac a vlaky budú jazdiť podľa nového poriadku. Revolučný grafikon má priniesť väčšie zmeny než po minulé roky. Jednou z najväčších avizovaných zmien bol nástup nového súkromného dopravcu na linke, ktorá spája Komárno a Dunajskú Stredu s Bratislavou.
Od 11. decembra tu mal jazdiť Leo Express, ktorý nedávno vyhral súťaž na prevádzku linky počas deviatich rokov. Pôvodne sa počítalo, že súkromník nastúpi od decembra budúceho roka, so štátom sa však dohadovali aj o skoršej alternatíve. Teda že začnú fungovať už o niekoľko týždňov. Scenár s „bonusovým nástupom“ však zlyhal.
Šibeničný decembrový termín sa totiž nepodarí stihnúť, štát priznáva, že to očakával.
„Ministerstvo dopredu počítalo s tým, že vzhľadom na možnosti trhu s vlakmi a vagónmi môže byť pre Leo Express problém zabezpečiť za taký krátky čas dostatok vozidiel, čo sa napokon aj stalo,“ povedala Miriama Švikruhová z odboru komunikácie rezortu.
Monopol zostáva
Zlato-čierne vlaky mali v prvom roku prevádzky jazdiť v spolupráci so štátnym dopravcom Železničná spoločnosť Slovensko. Medzi scenármi bola kooperácia v podobe vzájomného združenia oboch firiem či formou subdodávok. Štátny dopravca však potvrdil, že k dohode medzi nimi a Leo Expressom nedošlo.
„V tejto chvíli chystáme ponuku (pre ministerstvo, pozn. red.) na obsluhu celej siete,“ povedal hovorca železničnej spoločnosti Tomáš Kováč.
Zostáva vám 74% na dočítanie.