Top automotive dodávateľský gigant Webasto oficiálne potvrdzuje príchod do Lozorna. Produkcia má smerovať do nášho Volkswagenu. FOTO: TASR
StoryEditor

Zistenie HN: Legendárny nemecký podnik investuje pri Bratislave, do Volkswagenu prinesie veľkú zmenu

22.12.2022, 15:30
  • Webasto definitívne zamieri s fabrikou na kompletizáciu batérií pre komerčné vozidlá na Slovensko. 
  • Usadiť sa má v Lozorne a štart prevádzky plánuje na rok 2024. 
  • Výrobky majú smerovať do neďalekého Volkswagenu, kde majú podľa informácií HN slúžiť na elektrifikáciu luxusných SUV modelov.

Jednoduché komponenty pre automobily aj bicykle. Tým sa zaoberal v začiatkoch biznisu Wilhelm Baier už v roku 1901. Nástup éry automobilov mu pomohol postupne sa vyprofilovať z malého hráča na experta a top svetového dodávateľa s názvom Webasto. Ten sa dlhodobo orientuje na strešné systémy či systémy kúrenia v automotive, vďaka čomu celosvetovo zamestnáva 15-tisíc ľudí a ročne generuje tržby atakujúce štyri miliardy eur.

Spoločnosť je v súčasnosti príkladom dodávateľa, ktorému sa podarilo naskočiť na vlnu elektromobility. Do veľkej miery sa sústreďuje na nabíjacie a batériové systémy.

image

Šéf bratislavského VW pre HN: V Číne pre covid opäť odstavujú výrobu. O pár mesiacov nás to dobehne

Tie produkuje v Ázii, Nemecku a podľa zistení HN má čoskoro rovnakú produkciu spustiť aj u nás v Lozorne. V závode na Záhorí by malo ísť o kompletizáciu batérií pre elektromobily. Dôvodom sú plánované zmeny nášho top zamestnávateľa Volkswagen. Ten má totiž podľa informácií HN v pláne plne elektrifikovať svoje SUV modely a práve Webasto mu s tým do veľkej miery bude pomáhať.

Aj keď niektorí pochybovali, výrobca na Slovensko nakoniec príde, a prevádzku otvorí už v roku 2024. To, že tento dodávateľ pomôže s elektrifikáciou bratislavského Volkswagenu už potvrdzuje aj jeho najvyššie vedenie. „Áno, je to tak. Ide však o pochopiteľné smerovanie. Už v roku 2035 sa podľa všetkého v Európe nebudú vyrábať vozidlá pre trhy v Únii so spaľovacím motorom,“ potvrdil v rozhovore HN šéf bratislavského Volkswagenu Oliver Grünberg

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 64% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-12-20 23:02:34 - Feat.: 1 - Title: Šéf SARIO pre HN: Okolo Slovenska sa hýbe veľa potenciálnych investícií, ktoré sú ešte väčšie ako Volvo 02 - Modified: 2022-12-09 18:00:00 - Feat.: 1 - Title: Sú Šurany stále v hre o megainvestíciu za štyri miliardy eur? Rozhodnutie vo Volkswagene posunuli 03 - Modified: 2022-12-09 23:01:03 - Feat.: 1 - Title: Škoda odrazila na Slovensku tlak ázijských konkurentov. Predaje teraz lámu rekordy (+grafy) 04 - Modified: 2022-12-10 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Šéf Škody Auto: Jednoznačne smerujeme k elektromobilite 05 - Modified: 2022-12-04 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Investori s miliardovými investíciami sa obzerajú po Slovensku. Niektoré z nich sú väčšie ako Volvo
01 - Modified: 2024-11-08 11:28:28 - Feat.: - Title: Muskova firma stráca podiel na nemeckom trhu s elektromobilmi 02 - Modified: 2024-11-07 09:27:12 - Feat.: - Title: Elektromobilita má budúcnosť, nie však vynútenou reguláciou, vyhlásil Pellegrini 03 - Modified: 2024-11-05 17:30:00 - Feat.: - Title: Ficov kabinet po roku vo funkcii najviac dotuje jeden druh fabrík. Poslané stámilióny sa nám môžu vypomstiť 04 - Modified: 2024-11-05 13:00:00 - Feat.: - Title: Zamieša novinka od Suzuki karty na trhu? Značka predstavila svoje prvé elektrické auto 05 - Modified: 2024-11-08 10:44:44 - Feat.: - Title: Logika velí presunúť prestížne Audi z Bruselu do Bratislavy, no Slovensko stráca. Kam mieri top model?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. november 2024 23:15