Krivé, vyjazdené a podmývané koľaje. Štátny dopravca v Česku si povedal „dosť“ a v liste, ktorý adresoval Železniciam Slovenskej republiky, nešetril kritikou na vraj „tristný“ stav našej infraštruktúry.
Ostrú korešpondenciu, ktorú majú HN k dispozícii, podnietilo vykoľajenie českého Pendolina v Žiline. K nemu došlo v marci počas pomalej jazdy. S našou infraštruktúrou však nemá problém len dopravca. Bojovať s ňou musí aj český náprotivok ŽSR s názvom Správa železníc, ktorému sa prednedávnom predražil projekt na hraničnom priechode v Lanžhote. Dôvodom bola meškajúca modernizácia tratí cez Záhorie na 200-ku.
Práce by inak zastavili na rok
Súčasťou projektu je aj rekonštrukcia mosta cez Moravu. Česi, ktorí na svojej strane tiež modernizujú, museli v dôsledku meškajúcej slovenskej strany zaplatiť 10 miliónov korún, čo je asi 420-tisíc eur. „Na úseku od Lanžhotu k štátnym hraniciam stavbári vlani obnovili druhú traťovú koľaj a aby sa práce nemuseli minimálne na jednu stavebnú sezónu prerušiť, vznikla začiatkom marca na hraniciach provizórna spojka,“ povedal hovorca Správy železníc Dušan Gavenda. Vlaky tak prechádzajú po moste cez Moravu po prvej koľaji a tesne za premostením pokračujú po „dvojke“.
Zostáva vám 70% na dočítanie.