Využitie vlakov ako MHD v Bratislave je mizivé. Pre lepšiu integráciu majú železnice už dlhšie v pláne vybudovať v Bratislave sieť nových zastávok, takzvaných terminálov integrovanej osobnej prepravy.
Cesta od myšlienky k realizácii je však, ako to už v slovenských reáliách býva, zdĺhavá.
Nateraz sa podarilo poklepať základný kameň na prvom bratislavskom dopravnom uzle takéhoto druhu vo Vrakuni. Nový terminál by tu podľa plánov železničiarov mal stáť do konca roka, naďalej sa však bude robiť na ďalších častiach projektu.
Ide o najjednoduchšiu stavbu zo všetkých, keďže tade vedie len jedna koľaj, napriek tomu však projekt stihol nabrať sklz. Ďalšie dve stavby v Ružinove a v Lamači sú na tom o dosť horšie. Podľa poradcu ministra dopravy Jána Kušníra sú za tým nezhody medzi železnicami a magistrátom.
Kušnír bol počas predošlej vlády Andreja Doležala poverený riešením železničných projektov v hlavnom meste, keďže je odborníkom v tomto segmente.
HN sa pozreli na to, v akom stave sú jednotlivé chystané terminály v hlavnom meste.
1. Terminál vo Vrakuni
Vo Vrakuni už aktuálne prebiehajú stavebné práce a cestujúci pocítili aj výluku, ktorá tu potrvá do 6. decembra. Termín odovzdania je podľa železničiarov júl budúceho roka. Kušnír tvrdí, že sa hlavná železničná časť stihne do konca roka a v budúcom roku sa budú riešiť časti ako rampy a schodiská, keďže na tieto ešte nie sú povolenia. Ide o jediný terminál, ktorý sa pravdepodobne ešte bude dať zrealizovať zo starých eurofondov.
2. Terminál v Ružinove
Ďalší uzol, ktorý má vzniknúť v Ružinove, už bude musieť byť z veľkej časti pokrytý z iných zdrojov. Je to komplikovanejší projekt, ktorý si železničia...
Zostáva vám 85% na dočítanie.