Na snímke Peter Köhler, šéf Leo Expressu. Dopravca prináša na Slovensko nový spoj vrátane nového vizuálu vlaku. FOTO: Leo Express
StoryEditor

Šéf Leo Expressu pre HN: Ceny na južnej trati zostávajú. Chceme však zaviesť novinku, ročný lístok

23.10.2023, 00:00

V rozhovore so šéfom Leo Expressu Petrom Köhlerom sa dozviete:

  • Aké nové služby chystá dopravca na južnej trati medzi Bratislavou a Komárnom. 
  • Do akej miery sú pripravení na spustenie novej prevádzky.
  • Koľko bude stáť ročný lístok na novej linke.

Ako je vaša spoločnosť pripravená na decembrový nástup na trať medzi Bratislavou a Komárnom?

Sme pripravení. Aktuálne prebieha nábor zamestnancov a školenie. V tejto chvíli sa skôr sústreďujeme už na školenie. Prebiehajú technické prípravy vozidiel a procesov v rámci údržby a bezpečnosti. Pre nás je bezpečnosť jedna z najkľúčovejších hodnôt v rámci cestovania. Dlhodobo vykazujeme najlepšie výsledky, čo sa týka bezpečnosti a spoľahlivosti na Slovensku. Chceme si zachovať túto pozíciu určite aj po tom, ako nastúpime na novej trati.

Máte už k dnešnému dňu zabezpečený plný stav zamestnancov?

Ešte stále naberáme ľudí. Klasické profesie, kde musíte neustále hľadať nových ľudí, sú rušňovodičky, rušňovodiči, stevardi a stevardky. Na strane údržby hľadáme mechaničky, mechanikov, ale aj elektrikárky a elektrikárov. Tieto profesie však musíme pre fluktuáciu na trhu stále hľadať. Máme však veľmi kvalitný kmeňový tím, ktorý sa intenzívne pripravuje na začiatok prevádzky. 

image

Trpký finiš na južnej trati: viac než 80 percent štátnych vlakov mešká. Priemerne pol hodiny

Odkiaľ ste zohnali rušňovodičov? „Kradli“ ste ich aj štátnemu dopravcovi?

Niektorí sa hlásili sami, niektorí prešli od iných dopravcov a niektorí už s touto trasou majú skúsenosť. Je to taký zdravý mix. Vďaka tomu, že už prevádzkujeme rovnaký typ vozidiel na Orlicku v Českej republike, máme unikátnu možnosť ľudí veľmi starostlivo pripraviť a školiť a je to možnosť aj pre ľudí, ktorí nie sú z osobnej dopravy a nemajú skúsenosti s motorovou trakciou. Majú sa u nás možnosť doškoliť. 

Čo nové plánujete priniesť na túto linku? 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 88% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-10-05 16:30:00 - Feat.: 1 - Title: Trpký finiš na južnej trati: viac než 80 percent štátnych vlakov mešká. Priemerne pol hodiny 02 - Modified: 2023-08-06 17:33:11 - Feat.: 1 - Title: Opravy tratí sú v sklze aj desiatky mesiacov. Nové meškanie rozhádalo RegioJet a ŽSR 03 - Modified: 2023-07-10 15:13:20 - Feat.: 1 - Title: Proti biznisu s lôžkovými vozňami ťažil aj Heger. Železničiari ich chcú po novom nakúpiť za 38 miliónov
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-02-16 18:30:00 - Feat.: - Title: Česi šetria vďaka súkromníkom na trati milióny eur, u nás tendre viaznu. Dôvodom má byť medzinárodná linka 03 - Modified: 2023-12-01 18:37:48 - Feat.: - Title: Nový cestovný poriadok: Najväčšie zmeny sa dotknú tratí na juhozápade krajiny (+ kompletný grafikon) 04 - Modified: 2023-11-07 16:12:54 - Feat.: - Title: Už len mesiac do štartu. Leo Express ukázal nové vlaky, ktoré budú jazdiť na Žitnom ostrove (+ galéria) 05 - Modified: 2023-10-05 16:30:00 - Feat.: - Title: Trpký finiš na južnej trati: viac než 80 percent štátnych vlakov mešká. Priemerne pol hodiny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. apríl 2024 10:02