Keď v roku 2013 zakladal Dalibor Cicman svoju firmu, začínal so šesťtisícovým kapitálom. Z GymBeamu sa však postupom času stal jeden z najvýznamnejších e-commerce hráčov na Slovensku v oblasti zdravej výživy.
Dekádu svojho fungovania pritom oslávil 60-percentným medziročným rastom a obratom, ktorý za vlaňajšok podľa odhadov presiahol 170 miliónov eur.
Ako pre HN uvádza Dalibor Cicman, generálny riaditeľ, svoj rast spoločnosť pripisuje okrem iného aj šírke sortimentu, ktorý sa neustále rozrastá. „Aj to následne vedie k posilňovaniu nášho trhového podielu na 15 trhoch, na ktorých pôsobíme. Na väčšine z nich sme už teraz buď na prvom mieste, alebo v prvej trojke,“ vraví.
Na internetovom obchode GymBeamu medzi zákazníkmi vedú jednoznačne proteíny. S miernym odstupom za nimi sú ďalšie produkty, ako sú kreatíny a vitamíny. „Skokanom roka je ashwagandha, ktorá sa teší čoraz väčšej obľube. Mimo doplnkov výživy sa darí arašidovým maslám, na predstavu, minulý rok sme z nich predali 400-tisíc kusov,“ pokračuje Cicman.
Bodujú bielkoviny v prášku
GymBeam však nie je jedinou spoločnosťou na našom trhu, ktorá sa zameriava na podobné typy produktov. Na Slovensku pôsobí napríklad aj britský velikán Myprotein či Aktin s domácou pôdou v Českej republike. Ak sa pozrieme na ich portfólio, okrem oblečenia alebo vitamínov sú medzi najpredávanejšími položkami na e-shope práve proteíny.
Zostáva vám 58% na dočítanie.