ILUSTRAČNÉ FOTO: TASR/Roman Hanc
StoryEditor

Diaľničiari tento rok zvyšujú investície do opráv mostov na Slovensku

26.01.2024, 12:19
Autor:
TASRTASR

Investície do opráv a obnovy mostov sú podľa Národnej diaľničnej spoločnosti platené zo štátneho rozpočtu a zo zdrojov spoločnosti, predovšetkým z príjmov za výber mýta a predaj diaľničných známok.

Národná diaľničná spoločnosť tento rok zvýšila objem investícií do opráv mostov na Slovensku. V minulom roku zabezpečila komplexnú opravu piatich mostných objektov. Tento rok plánuje obnoviť ďalších sedem mostov. V najbližších 12 mesiacoch tak do obnovy mostov v správe diaľničiarov poputuje viac ako 20 miliónov eur, informovala Národná diaľničná spoločnosť v piatok.

"Investície do opráv a údržby mostov minulý rok predstavovali celkovo 14 miliónov eur. Tento rok zvyšujeme predpokladané investície o viac ako šesť miliónov," uviedol podpredseda predstavenstva a riaditeľ prevádzkového úseku Národnej diaľničnej spoločnosti Rastislav Droppa.

image

Zistenie HN: Cena Višňového za pár rokov prekročila 300 miliónov eur. Oplatil sa štátu sporný krok?

Diaľničiari plánujú v roku 2024 zvýšiť rýchlosť pri obnove mostov na diaľniciach a rýchlostných cestách. Minulý rok spoločnosť komplexne opravila tri mostné objekty na D1 (Východná, Liptovský Ján a Vlachy). Opravou prešiel most pri českých hraniciach (Sekule) a nad rýchlostnou cestou R1 pri Nitre. Spoločnosť venovala pozornosť aj prácam na moste Lanfranconi v Bratislave.

Národná diaľničná spoločnosť podľa svojho komunikačného odboru tento rok plánuje obnoviť sedem mostov. "Dva na úseku diaľnice D1 Trnava - Horná Streda, jeden v okolí Trnavy na R1, jeden na D1 na Liptove, dva v okolí Zvolena a jeden mostný objekt pri Galante. Z toho logisticky najnáročnejšou opravou bude obnova mostu na križovatke R1 a D1 pri Trnave, ktorá je plánovaná v najbližších mesiacoch a vyžiada si aj dopravné obmedzenia, o ktorých bude Národná diaľničná spoločnosť v predstihu motoristov informovať," priblížil odbor komunikácie.

Investície do opráv a obnovy mostov sú podľa diaľničiarov platené zo štátneho rozpočtu a zo zdrojov spoločnosti, predovšetkým z príjmov za výber mýta a predaj diaľničných známok.

01 - Modified: 2024-01-26 23:12:31 - Feat.: 1 - Title: Pri kľúčovej diaľnici D1 sa rozpadá most. Štát ho opraví, no za cenu komplikácií 02 - Modified: 2024-01-19 07:18:32 - Feat.: 1 - Title: Vrakuňu a Most pri Bratislave by mala prepojiť nová cyklotrasa 03 - Modified: 2024-01-18 15:26:21 - Feat.: 1 - Title: Diaľnica medzi Turanmi a Hubovou doplatila na viac variantov. Po novom to bude buď tak, alebo nijak, vraví Ráž 04 - Modified: 2024-01-17 17:43:52 - Feat.: 1 - Title: Rezort dopravy sa vrátil k projektu diaľničného privádzača do Rajeckých Teplíc. Obyvatelia zápchy nezvládajú 05 - Modified: 2024-01-11 14:17:06 - Feat.: 1 - Title: Vodičov čakajú od apríla zásadné novinky. Zmeny vás môžu vyjsť v praxi celkom draho
01 - Modified: 2024-11-19 10:13:18 - Feat.: - Title: Pre opravu mosta v úseku D1 Dubná Skala - Turany platia dopravné obmedzenia 02 - Modified: 2024-11-15 12:28:27 - Feat.: - Title: PS sa domnieva, že rezorty dopravy a obrany plánujú časti diaľnic a železníc stavať v utajenom režime 03 - Modified: 2024-10-29 15:34:35 - Feat.: - Title: Rážove plány s PPP projektmi sa zadrhávajú. Pri najdlhšom tuneli mení štát prístup 04 - Modified: 2024-10-21 13:03:13 - Feat.: - Title: Diaľničiari pred výstavbou protihlukovej steny opravia kanalizáciu pri Lamači 05 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 08:48