Na snímke stavba diaľničného úseku Ivachnová – Hubová pri Ružomberku z júla 2021. Vtedy sa očakávalo jej dokončenie v roku 2023, teraz sa skloňuje rok 2025. Na temto úsek nadväzuje budúca autostráda z Hubovej do Turian, ktorá sa ešte nezačala ani stavať. FOTO: TASR/M. Mlynárová
StoryEditor

Ráž chce urýchliť poslednú časť diaľnice z Bratislavy do Košíc. Zvažuje staré riešenie pre tunel Havran

07.02.2024, 19:09
  • Minister dopravy Jozef Ráž mladší chce presadiť svoju legislatívu o strategických investíciách.
  • Jedným z argumentov je aj to, že by to malo urýchliť procesy aj pri diaľnici medzi Bratislavou a Košicami. 
  • Okrem toho však nové vedenie skúša zistiť, či existujú aj ďalšie spôsoby na urýchlenie stavby.
  • S projektantom podpísali zmluvu na vypracovanie analýzy za takmer 300-tisíc eur. 

Roky prešľapovania na mieste a slepá ulička s estakádami. Posledný kúsok diaľnice medzi Bratislavou a Košicami je na „to do liste“ štátu už viac než dve desaťročia. Aktuálne sa s ním počíta v roku 2030. 

Nedávno však minister dopravy Jozef Ráž mladší v rozhovore pre HN povedal, že je preňho je tento oficálny termín na dokončenie D1 medzi Turanmi a Hubovou neprijateľný. „Urobím všetko pre to, aby to bolo skôr, a to výrazne,“ vyhlásil s dovetkom, že to bude závisieť aj od toho, či parlament schváli jeho zákon o strategických investíciách.

„Kopať“ by sa malo na stavbe podľa Rážovho optimistického scenára niekedy začiatkom budúceho roka. O tom, že minister rieši tento úsek, svedčí aj zmluva s Dopravoprojektom, ktorú Národná diaľničná spoločnosť podpísala tento týždeň.

image

Minister Ráž pre HN: Keď dôjdete na Višňové, je tam polovica pracovníkov. Inde to fičí (rozhovor)

Tá sa týka novej analýzy, ktorú majú projektanti odovzdať už do 14. februára. Posudok za zhruba štvrť milióna eur by mal ukázať, ako je možné stavbu urýchliť, respektíve pri jej jednotlivých úsekoch postupovať. 

Nie je Havran ako Havran

Poďme sa pozrieť na spomínaný dodatok trochu bližšie. Na pochopenie je potrebné v rýchlosti zhrnúť, čo sa zatiaľ v príprave stavby stalo. 

Dodnes bol náš diaľničný úsek s najdlhšou pripravovanou časťou pod zemou obchvat Žiliny, a to s viac než...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-01 08:20:58 - Feat.: 1 - Title: Prehľad: Veľké zmeny aj problémy. Všetko zásadné štvrtej Ficovej vlády na jednom mieste 02 - Modified: 2024-01-29 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Droba sa plánuje zviezť na Rážovej novele. Obchvaty pri Bratislave chce urýchliť o dva roky 03 - Modified: 2024-01-25 14:30:00 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Cena Višňového za pár rokov prekročila 300 miliónov eur. Oplatil sa štátu sporný krok?
01 - Modified: 2024-10-22 14:10:21 - Feat.: - Title: Nový grafikon zavádza hodinový takt medzi Bratislavou a Košicami. Ráž predstavil aj alternatívu k IC vlakom 02 - Modified: 2024-10-16 11:24:00 - Feat.: - Title: Rážov rezort reaguje na kritiku. Vysvetlil, prečo ruší IC vlaky 03 - Modified: 2024-10-16 09:59:36 - Feat.: - Title: PS žiada ministra Ráža zvrátiť rušenie IC vlakov, chystá petíciu 04 - Modified: 2024-10-14 13:54:14 - Feat.: - Title: Minister Ráž: Stanica v Stupave by v budúcnosti mala slúžiť ako zázemie pre vlaky 05 - Modified: 2024-10-10 15:15:54 - Feat.: - Title: Biznis kritizuje Rážove diaľničné tendre. Námietky blokujú už druhú kľúčovú súťaž
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. november 2024 07:20