Na snímke stavba diaľničného úseku Ivachnová – Hubová pri Ružomberku z júla 2021. Vtedy sa očakávalo jej dokončenie v roku 2023, teraz sa skloňuje rok 2025. Na temto úsek nadväzuje budúca autostráda z Hubovej do Turian, ktorá sa ešte nezačala ani stavať. FOTO: TASR/M. Mlynárová
StoryEditor

Ráž chce urýchliť poslednú časť diaľnice z Bratislavy do Košíc. Zvažuje staré riešenie pre tunel Havran

07.02.2024, 19:09
  • Minister dopravy Jozef Ráž mladší chce presadiť svoju legislatívu o strategických investíciách.
  • Jedným z argumentov je aj to, že by to malo urýchliť procesy aj pri diaľnici medzi Bratislavou a Košicami. 
  • Okrem toho však nové vedenie skúša zistiť, či existujú aj ďalšie spôsoby na urýchlenie stavby.
  • S projektantom podpísali zmluvu na vypracovanie analýzy za takmer 300-tisíc eur. 
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Roky prešľapovania na mieste a slepá ulička s estakádami. Posledný kúsok diaľnice medzi Bratislavou a Košicami je na „to do liste“ štátu už viac než dve desaťročia. Aktuálne sa s ním počíta v roku 2030. 

Nedávno však minister dopravy Jozef Ráž mladší v rozhovore pre HN povedal, že je preňho je tento oficálny termín na dokončenie D1 medzi Turanmi a Hubovou neprijateľný. „Urobím všetko pre to, aby to bolo skôr, a to výrazne,“ vyhlásil s dovetkom, že to bude závisieť aj od toho, či parlament schváli jeho zákon o strategických investíciách.

„Kopať“ by sa malo na stavbe podľa Rážovho optimistického scenára niekedy začiatkom budúceho roka. O tom, že minister rieši tento úsek, svedčí aj zmluva s Dopravoprojektom, ktorú Národná diaľničná spoločnosť podpísala tento týždeň.

image

Minister Ráž pre HN: Keď dôjdete na Višňové, je tam polovica pracovníkov. Inde to fičí (rozhovor)

Tá sa týka novej analýzy, ktorú majú projektanti odovzdať už do 14. februára. Posudok za zhruba štvrť milióna eur by mal ukázať, ako je možné stavbu urýchliť, respektíve pri jej jednotlivých úsekoch postupovať. 

Nie je Havran ako Havran

Poďme sa pozrieť na spomínaný dodatok trochu bližšie. Na pochopenie je potrebné v rýchlosti zhrnúť, čo sa zatiaľ v príprave stavby stalo. 

Dodnes bol náš diaľničný úsek s najdlhšou pripravovanou časťou pod zemou obchvat Žiliny, a to s viac než...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-02-01 08:20:58 - Feat.: 1 - Title: Prehľad: Veľké zmeny aj problémy. Všetko zásadné štvrtej Ficovej vlády na jednom mieste 02 - Modified: 2024-01-29 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Droba sa plánuje zviezť na Rážovej novele. Obchvaty pri Bratislave chce urýchliť o dva roky 03 - Modified: 2024-01-25 14:30:00 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Cena Višňového za pár rokov prekročila 300 miliónov eur. Oplatil sa štátu sporný krok?
01 - Modified: 2025-03-07 23:00:00 - Feat.: - Title: Diaľnicu do Košíc aj tunel Karpaty môžu skomplikovať kamene. Ráž chce preskúmať geológiu pri Bratislave 02 - Modified: 2025-03-06 10:35:22 - Feat.: - Title: Ráž zakázal tranzit cez Prístavný most. Kamionistom hrozia v jednom smere vysoké pokuty 03 - Modified: 2025-02-21 15:54:24 - Feat.: - Title: Ďalšia kľúčová diaľnica je vo finále. V hre o výstavbu je švédsky gigant, ten robí aj na najväčšom tuneli 04 - Modified: 2025-01-29 13:43:10 - Feat.: - Title: KDH nevylúčilo podporu stavebného zákona, má však viaceré pozmeňujúce návrhy 05 - Modified: 2025-01-22 23:00:09 - Feat.: - Title: Budú niektorí ľudia bývať za nulový nájom a zaplatia len energie? Fico: V krátkom čase povieme všetko
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. marec 2025 02:01