Kedy ste si naposledy objednali jedlo domov?
Predvčerom. Ja si však nezvyknem objednávať jedlo, ale potraviny. Rada varím a rovnako som to mala aj keď som pôsobila na Slovensku a v Česku. Segment maloobchodu máme veľmi dobre podchytený práve na Slovensku, aj čo sa týka rýchlosti doručenia, dokonca o niečo lepšie ako v Česku, kde už dlhšie fungujú aj služby ako Rohlík.
Stáli ste pri vzniku českého Woltu a pomáhali aj so slovenskou expanziou. Dnes zastávate pozíciu obchodnej riaditeľky Wolt v Nórsku. V čom sa tieto trhy od seba odlišujú?
V Nórsku neexistujú teplé obedy, ľudia siahajú po chlebe so syrom a šunkou a tak si v tomto čase až tak neobjednávajú. Tu sú vo všeobecnosti silné večery a nedele, pretože vtedy sú obchody zatvorené. V Česku a na Slovensku sú zase najsilnejšie piatky a soboty a časy, keď sa podáva obedové menu.
Okrem toho nemôžeme doručovať nič, čo obsahuje viac ako päť percent alkoholu, nie je to ani dostupné bežne v potravinách, na to sú tu špecializované obchody. Čo sa týka partnerov, tak je kuriózne, že v Nórsku je v rámci doručovania domov obľúbená kategória produktov a náradia do domácnosti.
Je spotrebiteľské správanie v Nórsku v niečom podobné ako na Slovensku a v Česku?
Ak sa pozrieme na kategórie, tak v obľúbenosti taktiež dominujú pizza, hamburgery a ázijské jedlo, čo podľa mňa platí naprieč celým svetom. Snažíme sa navyše viac rozvinúť spoluprácu s retailovými partnermi v Nórsku, pretože je o to záujem, podobne ako u nás.
Vybudovať zvyk zákazníkov, aby si objednávali z maloobchodu, je však v Nórsku náročnejšie. Siete sú tu natoľko rozšírené, že sa pobočky nachádzajú na každom kroku. Ľudia tu nie sú zvyknutí robiť veľké nákupy do zásoby, po potraviny si môžu skočiť hocikedy a obchody vnímajú akoby si išli niečo vybrať z vlastnej chladničky. Tým, že je tu tak veľa prevádzok, Nóri nakupujú vyslovene len to, čo im v danom momente chýba a v košíku mávajú dve, tri veci.
Deje sa tam nákupná turistika?
Zostáva vám 71% na dočítanie.