Na pozícii predsedu predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia ste od minulého leta. Predpokladám, že každému novému manažérovi zaberie určitý čas, kým sa zorientuje. Koľko ste ho potrebovali vy?
Osobne som mal výhodu, že som bratislavskú fabriku poznal už z minulosti. Dlhé roky som totiž pracoval pre značku Porsche a bol som zodpovedný za plánovacie procesy. Aj napriek tomu som bol ohromený rozlohou závodu, keď som sem prvýkrát vkročil ako jeho predseda predstavenstva. Rozprestiera sa na dvoch štvorcových kilometroch, a aj na pomery automobilového priemyslu ide o veľkú fabriku.
Samozrejme, že moja práca na pozícii predsedu predstavenstva a člena predstavenstva pre technickú oblasť je iná, ako keď som sem chodil na návštevy len v súvislosti s určitými projektmi. Absolútnou výhodou, ktorá mi výrazne pomohla adaptovať sa, je profesionálny tím, ktorý pozná všetky procesy v tejto fabrike mimoriadne dobre.
V minulosti ste mali v Porsche na starosti plánovanie produkcie viacerých modelov. Príkladom sú produkty ako Carrera či Cayenne. Pomohla presne táto skúsenosť pri zisku aktuálnej pracovnej pozície?
Pre spoločnosť Porsche som pracoval na rôznych pozíciách viac ako 25 rokov, vždy v rámci produkcie. Je pravda, že som mal z hľadiska jednotlivých projektov a plánovania na starosti viacero kľúčových modelov, vďaka čomu som získal veľa skúseností v oblasti projektového manažmentu.
Riadiť rozsiahlu fabriku, ako je táto, je však úplne iná skúsenosť. Musíte každý jeden deň spoľahlivo dodávať požadované množstvo vozidiel, a to v správnom čase a v najvyššej kvalite. Je to iná výzva ako v minulosti.
Je Slovensko pre vás novou krajinou?
V minulosti som Slovensko viackrát navštívil, avšak vždy len na krátke časové obdobie. Je úplne iné plnohodnotne tu žiť. Usadil som sa priamo v Bratislave a moja rodina sa za mnou presťahuje ešte toto leto. Musím povedať, že sa nám tu naozaj zapáčilo.
Váš prístup je tak trochu iný. Väčšina zahraničných manažérov často preferuje dochádzanie napríklad z Rakúska...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 87% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-12 14:20:09 - Feat.: 1 - Title: Francúzski špecialisti na Slovensku investujú milióny a dajú prácu desiatkam ľudí, no platy majú podpriemerné
02 - Modified: 2024-04-08 11:38:44 - Feat.: 1 - Title: Štátna pomoc na východe: Brusel schválil podporu 267 miliónov eur pre Volvo
03 - Modified: 2024-03-27 15:54:37 - Feat.: 1 - Title: Volkswagenu na Slovensku chýba tento rok až 1 500 zamestnancov. Kritická je situácia so špecialistami
04 - Modified: 2024-03-27 14:22:40 - Feat.: 1 - Title: Automobilový priemysel zasiahla kríza, zamestnávateľom chýbajú kvalifikovaní pracovníci
05 - Modified: 2024-03-17 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Stávka Kie na Žilinu sa prejaví už v budúcom roku. Vo výrobe sa majú naraz objaviť dva e-modely
06 - Modified: 2024-03-14 22:27:47 - Feat.: 1 - Title: Volkswagen chce v roku 2027 uviesť na trh elektromobil za 20-tisíc eur
07 - Modified: 2024-03-13 10:04:28 - Feat.: 1 - Title: Výnimočný rok pre Škodu. Vlani strojnásobila prevádzkový zisk, najlepšie sa predáva model Octavia
08 - Modified: 2024-03-01 16:16:43 - Feat.: 1 - Title: Slabé vyhliadky a ostrá konkurencia. Volkswagen očakáva pomalší rast tržieb
09 - Modified: 2024-02-27 11:49:03 - Feat.: 1 - Title: Ľudia v automotive chýbajú extrémne. Je to obrovské riziko pre Volvo, tvrdí šéf automobilového zväzu
01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Nikto neparkuje horšie ako vodiči drahých áut. Prieskum odhalil nelichotivé výsledky
02 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Slovensko opakovane prepisovalo rekordy. Ktorým ľuďom firmy pridali najviac? Po vrecku sa buchol aj štát
03 - Modified: 2024-12-20 18:31:24 - Feat.: - Title: Vedenie Volkswagenu a odborári dospeli k dohode, nebudú zatvárať žiadne továrne v Nemecku
04 - Modified: 2024-12-20 14:43:53 - Feat.: - Title: Odbory a vedenie Volkswagenu sa dohodli na úspore štyroch miliárd eur, píše nemecký ekonomický denník
05 - Modified: 2024-12-20 12:22:10 - Feat.: - Title: Nezamestnanosť klesla hlbšie pod štyri percentá, je nižšia ako v Česku