Niektoré konsolidačné kroky vlády nenáhravajú našej konkurencieschopnosti. Vo výsledku je Slovensko už drahšou lokalitou na výrobu automobilov ako Španielsko, Portugalsko či Rakúsko. FOTO: TASR/DPA, TASR/M. Baumann
StoryEditor

Špičky Volkswagenu rozhodujú o budúcnosti ich modelov. Pozíciu Bratislavy zráža vládna konsolidácia

07.02.2025, 00:00
  • Pod tlakom krízy má koncern Volkswagen aktuálne rozhodovať o prideľovaní produktov a ich výrobe naprieč všetkými závodmi. 
  • Naša konkurencieschopnosť v porovnaní s ostatnými krajinami je preto dôležitá ako ešte nikdy. 
  • Problémom je, že jej nenahráva dlhodobé zhoršovanie podnikateľského prostredia a už vôbec nie prebiehajúca konsolidácia.

Rozhodnúť o tom, akým smerom sa bude uberať globálny kolos, akým je nemecký Volkswagen, nebolo jednoduché ani v dobrých časoch. O to viac závisí od rozhodnutí vedenia dnes, keď sa bez obalu hovorí o radikálnom krátení nákladov, prepúšťaní či o zatváraní fabrík alebo o ich predaji čínskym konkurentom. 

Rozhodnutie však musí padnúť. Jedno z najstrategickejších sa týka toho, kde sa bude čo vyrábať a aké to prinesie skupine výsledky. Práve tento rozhodovací proces má podľa nemeckého Automobilwoche bežať za bránami centrály od začiatku tohto mesiaca. Všetky kroky majú byť následne podpísané a zapečatené do konca apríla. 

image

Rusi po mesiaci obnovili dodávky plynu pre Slovensko. Podarilo sa im obísť Ukrajinu

Nový postup sa bude bezpochyby dotýkať aj nášho top zamestnávateľa, bratislavského Volkswagenu. Fabrika má síce potvrdenú výrobu elektrického modelu Porsche Cayenne a v ďalších rokoch sa môže spoľahnúť aj na modely Passat a Superb, no na udržanie zamestnanosti bude treba viac. A to v globálnom prostredí výrob v lacnejších štátoch nebude vôbec jednoduché.

„Firmy budú mať od toht...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-06 08:49:58 - Feat.: 1 - Title: Ako návrat Trumpa ovplyvní Európu, euro a investičné príležitosti? 02 - Modified: 2025-02-05 16:10:23 - Feat.: 1 - Title: Beljajev expanduje v Maďarsku. Tatravagónka sa stáva súčasťou tamojšieho veľkého strojárskeho hráča 03 - Modified: 2025-02-04 18:00:00 - Feat.: 1 - Title: Ceny nehnuteľností stúpli najviac v Košickom kraji. Nahor ich poháňa najmä príchod obrovského investora 04 - Modified: 2025-02-04 15:57:15 - Feat.: 1 - Title: Trumpove clá zahnali svetové trhy do kúta. Najviac v Európe stratili matky slovenských automobiliek 05 - Modified: 2025-02-04 13:32:06 - Feat.: 1 - Title: Trump do týždňa prenikne do peňaženiek Slovákov. Jeho clá škrtnú u nás aj pracovné miesta 06 - Modified: 2025-02-04 12:44:14 - Feat.: 1 - Title: EÚ je pripravená na tvrdé rokovania s USA. Bude chrániť svoje záujmy, tvrdí von der Leyenová 07 - Modified: 2025-02-04 11:15:52 - Feat.: 1 - Title: Čína podala žalobu na pôde WTO proti zvýšeniu ciel v USA, chce chrániť svoje práva a záujmy 08 - Modified: 2025-02-04 08:28:53 - Feat.: 1 - Title: Bude vláda konečne šetriť? Odborníci naznačili, v ktorých sociálnych dávkach a výdavkoch štátu vidia priestor
01 - Modified: 2025-03-20 11:34:50 - Feat.: - Title: Fico dorazil do Bruselu. Politickí lídri chcú odvrátiť čierny scenár pre naše najväčšie podniky 02 - Modified: 2025-03-20 07:09:42 - Feat.: - Title: Opak predvolebných sľubov? Trump prekvapivo otvára dvere Japoncom na prevzatie košickej Steelky 03 - Modified: 2025-03-19 09:05:32 - Feat.: - Title: Nemecký Volkswagen predal časť podielu v dcérskom Tratone 04 - Modified: 2025-03-18 17:11:10 - Feat.: - Title: Fico mieri do Bruselu prerokovať plán na pomoc priemyslu. Bez reformy trhu skončíme opäť v strate, tvrdí Soták 05 - Modified: 2025-03-18 08:12:53 - Feat.: - Title: Volkswagen uvedie v Číne jedenásť nových modelov, aby získal späť podiel na trhu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. marec 2025 18:00