Druhý tunajší najväčší hráč na trhu s nábytkom XXXLutz ide v šľapajach svojich hlavných konkurentov. Hoci jeho vlaňajšie výsledky budú známe až v decembri, CEO spoločnosti Michal Karcol pre HN potvrdil, že budú tretí rok za sebou v pluse.
Zároveň uviedol, že nábytkári registrujú nárast počtu zákazníkov aj tržieb – či už v online priestore, alebo kamenných predajniach. Firma by teda mala prekonať obrat z roku 2023, keď skončila na úrovni 115 miliónov eur.
Nasleduje preto výsledky IKEA, JYSK, Sconta či Kondela, ktoré všetky rástli. Ide o pozitívny obrat na trhu, ktorý ešte donedávna čelil nebezpečnému kokteilu.
„Ocitli sme sa v postcovidovom období, rozšíril sa online predaj, došlo k vojenskej invázii na Ukrajine,“ spomína konateľ pre český a slovenský trh s tým, že odrazu bol nedostatok tovaru.
„Ľudia, zvyknutí objednať si sedačku a najneskôr do štyroch týždňov ju mať doma, boli sklamaní, lebo dodávky meškali aj pol roka. Sklady boli prázdne a dodávatelia sa báli predzásobovať,“ približuje.
Do toho sa pridalo zdražovanie kľúčových materiálov pre nábytkárov ako drevo či kov, skokovo stúpli aj energie. To v čase, keď sú zákazníci mimoriadne citliví na cenu a počas vyššej inflácie osekávali väčšie výdavky. Ako však vraví dnes, situáciu sa podarilo zastabilizovať. Napriek tomu však varuje pred dosahmi, ktoré biznisu hrozia kvôli konsolidácii.
Od minulého roka ste konateľ spoločnosti XXXLutz pre český a slovenský trh. Ako vnímate finančné výsledky z roku 2023, keď si firma opätovne, aj napriek kríze v nábytkárskom segmente, udržala pozitívne výsledky?
Zostáva vám 86% na dočítanie.

